۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۴
عزم شرکت نفت مناطق مرکزی برای توسعه میدان‌های غرب کشور

عزم شرکت نفت مناطق مرکزی برای توسعه میدان‌های غرب کشور

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی از عزم راسخ این شرکت برای توسعه و تولید حداکثری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در میدان‌های نفت و گاز غرب کشور خبر داد.

به گزارش بازار، مهدی حیدری در بازدید از میدان‌های گازی باباقیر و بانکول بر توسعه و تولید حداکثری از این میدان‌های مهم تاکید کرد و افزود: میدان‌های یادشده با ایفای نقشی تاثیرگذار در افزایش ظرفیت پالایشگاه گاز ایلام و تأمین خوراک پتروشیمی استان ایلام می‌توانند بخشی از گاز مصرفی سرانه خانگی و تجاری استان‌های غرب کشور را تامین کنند.

وی در بازدید از میدان‌های باباقیر و بانکول که در گستره عملیاتی شرکت نفت و گاز غرب قرار دارند ابراز امیدواری کرد که با اتمام حفاری چاه اول بابا قیر و جمع‌آوری اطلاعات تکمیلی توسعه این میدان شتاب بیشتری گیرد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ضمن بازدید از پروژه توسعه میدان بانکول، گفت: توسعه این میدان کمکی شایانی به مسئله ناترازی گاز و در عین حال تامین خوراک پتروشیمی ایلام می‌کند.

حیدری با تاکید بر اهمیت اجرای گام دوم طرح توسعه میدان گازی تنگ بیجار تصریح کرد: ظرفیت تولید روزانه این میدان هم‌اکنون ۲۵۰ میلیون فوت مکعب است و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در گام دوم طرح توسعه آن قرار است این ظرفیت به ۴۰۰ میلیون فوت مکعب در روز برسد.

وی افزود: با اجرای گام دوم طرح توسعه میدان تنگ بیجار شاهد افزایش برداشت از این میدان و رسیدن آن به ۱۱ میلیون متر مکعب در روز خواهیم بود.

کد خبر: ۲۹۱٬۱۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha