۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۷
حداکثر سود منطقی عمده فروشی تا خرده فروشی ۱۵ درصد است
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی:

حداکثر سود منطقی عمده فروشی تا خرده فروشی ۱۵ درصد است

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: تمامی اقلام اساسی با احتساب حداکثر ۱۵ درصد سود از عمده فروشی تا خرده فروشی باید عرضه شود.

به گزارش بازار، رضا کنگری، گفت: در توزیع کالاهای اساسی از جمله شکر، برنج و روغن کمبودی نداریم و تمامی کالاها به وفور موجود است.

او، از کاهش ۵ درصدی قیمت برنج ایرانی خبر داد و گفت: بانزدیک شدن به فصل برداشت، عرضه نسبت به تقاضا پیشی گرفته که همین امر منجر به کاهش قیمت در بازار شده است به طوریکه نرخ هرکیلو برنج هاشمی در عمده فروشی‌ها ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزارتومان، برنج پرمحصول ۶۵ تا ۱۱۰ هزارتومان و برنج خارجی ۵۲ تا ۶۰ هزارتومان است که حداکثر با ۱۵ درصد سود اقلام اساسی از جمله برنج باید در خرده فروشی‌ها عرضه شود.

کنگری با اشاره به ثبات قیمت روغن در بازار افزود: روغن به وفور در تمامی مغازه‌ها موجود است و قیمت آن از ابتدای سال هیچ گونه تغییری نداشته است.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی ادامه داد: با افزایش ارزش افزوده چای از یک به ۱۰ درصد، قیمت تغییر یافت. اما در عرضه هیچ مشکلی وجود ندارد.

او قیمت مصوب هرکیلو شکر فله برای مصرف کننده را ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: علی رغم آنکه ۲۰۰ تن شکر برای توزیع به سوپرمارکت‌ها و خواربارفروشی‌ها در اختیار ما گذاشته شده است، اما استقبال چندانی به واسطه حاشیه سود ناچیز نشده است که امیدواریم قیمت اصلاح شود تا شاهد چندنرخی بودن قیمت در بازار نباشیم. گفتنی است قیمت شکر بسته بندی متعادل است.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
      0 0
      باعرص سلام خدمت بازاریان محترم انچه که بتزاربرنج ایرانی راراکدنموده واردات دوباره برنج باارزترجیهی است که کمربرنج ایرانی بواسطه چراغ سبزجهادکشاورزی ودلالان واردات برنج باعث وبانی ان هستندوبارفتارمتناقض کاری به تامین برنج خارجی نداریم امادیگربه امیدخیانت یک عده بوی عطربرنج هاشمی دراینده نزدیک ازسفره هانخواهدامدوجایگزین ان هم شدنی نیست