۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
پرداخت وام اشتغال ۲۰۰ میلیون تومانی به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰

پرداخت وام اشتغال ۲۰۰ میلیون تومانی به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰

تفاهمنامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با معاونت رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده، برای پرداخت وام اشتغال ۲۰۰ میلیون‌تومانی قرض الحسنه به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ به امضا رسید.

به گزارش بازار، سیدامیرحسین مدنی، معاون توسعه روستایی روستایی و مناطق محروم کشور در مراسم امضای تفاهمنامه پرداخت وام اشتغال به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ با بیان اینکه هدف این تفاهم نامه حمایت از تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده در مناطق روستایی، عشایری و محروم کشور است گفت: بر اساس تفاهم‌نامه امروز از منابع این معاونت تسهیلات اشتغال ۲۰۰ میلیون‌تومانی قرض الحسنه ۴ درصدی به زوجین روستایی متولد دهه ۶۰ در سال جاری پرداخت می‌شود.

مدنی گفت: ارائه این تسهیلات با هدف جلوگیری از افزایش سن ازدواج و تسهیل اجرای سیاست‌های جوانی جمعیت و فرزند آوری و اجرای برنامه‌های مشترک با هدف توانمندسازی اقتصادی زنان انجام می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با اشاره به توجه ویژه شهید آیت الله رئیسی به روستاها و مناطق محروم با تشریح عملکرد دولت سیزدهم در تکمیل زیرساخت‌های عمرانی و اشتغال در حوزه روستایی گفت: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار ویژه‌ای در حوزه روستایی کشور انجام شد که باتوجه نسبت به دولت‌های قبلی کم نظیر بود.

او اضافه کرد: در این دولت ۶ هزار و ۸۸۰ کیلومتر راه آسفالته، ۳۲ هزار کلاس درس، آسفالت معابر ۱۵ هزار روستا، مقاوم سازی ۷۴۰ هزارواحد مسکن روستایی، آبرسانی به ۵ هزار ۳۰۰ روستا، دسترسی به اینترنت برای هفت هزار و ۵۰۰ روستا، گازرسانی به ۶ هزار و ۳۰۰ روستا، احداث ۵۱۹ واحد خانه بهداشت، برق رسانی به ۵۱۰ روستا و احداث ۲۴۲ واحد شبکه مرکز جامع سلامت انجام شد که مجموعا ۲۸ هزار و ۵۲۷طرح با اعتبار بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد تومان در ۲۵ هزار ۷۵۱ روستا صورت گرفت.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور درباره آمار اشتغالزایی در روستاهای کشور افزود: در دولت سیزدهم برای ۹۵۲ هزار و ۶۳۵ نفر روستایی با تسهیلات ۱۴۰ همت اشتغالزایی صورت

انسیه خزعلی هم در این مراسم با بیان گزارشی از میزان وام پرداخت شده به زوجین دهه شصتی روستایی در سال گذشته طی تفاهم قبلی گفت: باید شرایط اعطای وام توسط بانک‌ها تسهیل شود تا افراد بیشتری بتوانند از این وام استفاده کنند.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده افزود: باتوجه به اینکه مردان برای اشتغال از روستا به شهرها مهاجرت می‌کنند این تفاهمنامه با هدف افزایش جمعیت و فرزندآوری و همچنین مهاجرت معکوس روستاییان بسیار موثر خواهد بود.

کد خبر: ۲۹۱٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha