۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
تا پایان سال تمامی کالاها شناسه‌دار می شوند

تا پایان سال تمامی کالاها شناسه‌دار می شوند

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت گفت: ۸ هزار سرفصل یرای شناسه کالا تعریف شده که تا پایان سال تمامی کالاها شناسه‌دار خواهند شد.

به گزارش بازار، حمید محله ای، مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد گفت: براساس ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین نامه مربوطه، وزارت صمت مکلف شده است که برای تمامی کالا شناسه تعریف کند.

وی افزود : این فرآیند هم اکنون برای ۸ هزار سرفصل آماده شده و امکان شناسه گذاری ایجاد شده و اخیرا هم ۶۸ تعرفه جدید به این موضوع اضافه شده است.

او گفت: ما مکلف هستیم انشالله تا پایان سال تمامی کالا شناسه گذاری کنیم چراکه طبق قانون واردات کالا منوط به شناسه کالا است وما این زیرساخت را آماده کرده ایم.

محله ای اظهار کرد: زیرساخت های لازم برای دریافت شناسه طراحی شده و گروه های که اقدام به واردات کالا می کنند باید این شناسه ی کالا را دریافت کند.

مدیرکل دفتر خدمات فنی و مهندسی وزارت صمت بیان کرد: با ایجاد شناسه کالا کالاهای که وارد می شود کاملا شفاف شده و مشخصات کشور سازنده و نام تجاری درج می شود.

محله‌ ای بیان کرد: در حوزه عرضه کالا اگر کالایی دچار مشکل شود چه در بخش فروشنده چه در بخش خریدار شفافیت در زنجیره تأمین کالا ایجاد می شود.

وی افزود: شفافیت در زنجیره تأمین و شفافیت در مناسبات تجاری و ایجاد تضمین کیفیت از جمله مزایای شناسه کالا است.

کد خبر: ۲۹۰٬۹۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha