۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۲
اعضای آسیایی شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی افزایش یابد
رئیس سازمان هواشناسی کشور:

اعضای آسیایی شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی افزایش یابد

رئیس سازمان هواشناسی کشور در نشست مدیریتی اتحادیه هواشناسی آسیا درخواست کرد تا با توجه به گستردگی جغرافیایی، دست‌کم یک عضو دیگر به اعضای آسیایی شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی اضافه شود.

به گزارش بازار، «سحر تاج‌بخش مسلمان» بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در نشست مجازی گروه مدیریتی اتحادیه منطقه ۲ (آسیا) سازمان جهانی هواشناسی که در مقر این سازمان در ژنو سوئیس برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۶ نماینده از آسیا در شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی عضو هستند که این تعداد با توجه به گستردگی جغرافیایی آسیا و تنوع های اقلیمی آن، ناکافی است.

وی افزود: گستردگی بسیاری از کشورهای منطقه و افزایش روزافزون رویدادهای شدید آب و هوایی در قاره آسیا به دلیل تاثیرات تغییرات آب و هوایی، می طلبد که حداقل یک عضو آسیایی دیگر نیز به ترکیب شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی افزوده شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه‌داد: افزایش تعداد اعضای آسیایی در شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی تاثیر بسزایی در مشارکت بیشتر منطقه در تصمیمات نهایی این شورا دارد.

تاج بخش مسلمان اضافه‌کرد: تاثیرات تغییر اقلیم در منطقه یکی دیگر از دلایل قانع کننده برای این موضوع است، به طوری که افزایش تعداد اعضا سبب تجربه بیشتر در برخورد با تاثیرات تغییرات آب و هوایی، به ویژه برای کشورهای در حال توسعه و همچنین سبب اتخاذ تصمیم گیری های بهتر برای اتحادیه منطقه ۲ سازمان جهانی هواشناسی برای آسیا می شود.

وی تصریح‌کرد: این موضوع را طی نامه ای به دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی مطرح کردیم و از وی خواسته ایم که روند قانونی اجرای این پیشنهاد را فراهم کند.

رئیس سازمان هواشناسی کشور افزود: پیشنهاد می شود این موضوع به عنوان یکی از دستور کارهای هجدهمین جلسه RA-II (اتحادیه منطقه ۲ سازمان جهانی هواشناسی) مطرح شود و اعضا از آن حمایت کنند.

تاج بخش مسلمان ادامه‌داد: این موضوع پیشینه تاریخی دارد، اما هیچگاه به صورت جمعی از طریق RA-II پیگیری نشده و به عنوان یک آرزو برای منطقه ما باقی مانده است.

وی بیان‌داشت: به طور قطع این پیشنهاد برای شخص یا کشور خاصی و یا حتی برای یک دوره زمانی خاص نیست. اساساً در صورت تصویب، ظرفیت بالاتری برای مشارکت RA-II ایجاد می کند که برای سال های آینده ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: در این راستا، هماهنگی، وحدت و اجماع بین اعضای RA-II می تواند روحیه خوبی را در منطقه ایجاد کند و ما می توانیم به‌طور مشترک از این پیشنهاد حمایت کنیم.

برپایه این گزارش، پیشنهاد مذکور مورد استقبال اعضا و رئیس اتحادیه منطقه ۲ (آسیا) سازمان جهانی هواشناسی قرار گرفت و مقرر شد تا در برنامه های آینده این اتحادیه مد نظر قرار گیرد.

سحر تاج بخش مسلمان هم اکنون رئیس تیم کاری مفهوم منطقه ای آسیا است و چندین سال عضو شورای اجرایی سازمان جهانی هواشناسی بوده است.

کد خبر: ۲۹۰٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha