۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۵
نکات کلیدی در انتخاب و خرید پارکت چوبی مناسب فضاهای مختلف

نکات کلیدی در انتخاب و خرید پارکت چوبی مناسب فضاهای مختلف

پارکت‌های چوبی از جمله محبوب‌ترین کفپوش‌های امروزی بوده که در بسیاری از مکان‌ها از جمله ساختمان‌های اداری، مسکونی، فضاهای تجاری و... نصب می‌شوند.

پارکت‌های چوبی از جمله محبوب‌ترین کفپوش‌های امروزی بوده که در بسیاری از مکان‌ها از جمله ساختمان‌های اداری، مسکونی، فضاهای تجاری و... نصب می‌شوند. انتخاب مناسب این پارکت‌ها، سبب زیباسازی دکوراسیون داخلی منزل شما می‌شود. در انتخاب و خرید پارکت چوبی باید به عواملی همچون میزان رطوبت، نور، دما، رنگ، مقاومت در برابر سایش و خوردگی و... توجه کنید.

انتخاب سایز مناسب پارکت چوبی برای فضاهای مختلف

نکته حائز اهمیت در انتخاب ابعاد پارکت چوبی، اندازه مکان مورد نظر شما است. انتخاب درست پارکتی که اندازه مناسبی داشته باشد به جلوگیری از ناهماهنگی در شکل ظاهری کمک خواهد کرد؛ علاوه‌بر این شما می‌توانید راحت‌تر و با داشتن فضای خالی بیشتر، از این مکان استفاده کنید. در کنار ایجاد زیبایی در فضای ظاهری ساختمان موردنظر، این پارکت هزینه بسیار مناسب‌تری خواهد داشت، پس در نظر گرفتن این مورد، دارای اهمیت است.

تأثیر فضا در انتخاب پارکت چوبی

نوع فضای مورد نظر تاثیر زیادی روی زیبایی ظاهری خواهد گذاشت. فضاهای به کار رفته مانند ساختمان‌های مسکونی، تجاری، اداری و... روی نوع پارکت انتخابی، تاثیر خواهد گذاشت؛ زیرا عواملی مثل تردد، سایش و خوردگی، وضعیت کف و... مورد بررسی خواهد گرفت. علاوه‌بر این، ضخامت پارکت‌های چوبی نیز عامل تاثیرگذار روی نوع پارکت انتخابی در مکان‌های به کار رفته است. در ساختماهای مسکونی استاندارد ضخامت به کار رفته معمولاً ۸ میلی‌متر بوده تا استحکام مورد نظر را فراهم کند. به طور کلی توجه به ضخامت پارکت، فضای مورد نظر، استفاده بهینه و... در انتخاب و خرید پارکت چوبی دارای اهمیت است.

نکات کلیدی در انتخاب و خرید پارکت چوبی مناسب فضاهای مختلف

اندازه‌های مختلف پارکت چوبی

انتخاب اندازه مناسب برای پارکت‌های چوبی در ایجاد قیمت مناسب و بازدهی بیشتر و بهینه‌تر، تاثیر بسزایی دارد. برای مثال اندازه به کار رفته در پارکت چوبی مهندسی شده یا سه لایه با اندازه پارکت‌های چوبی کلاسیک با هم متفاوت بوده و هرکدام براساس ویژگی و کاربرد، وظیفه خاصی داشته که به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

اندازه پارکت چوبی مهندسی شده

پارکت‌های چوبی قدمت زیادی داشته و از دهه ۶۰ میلادی تاکنون، طرفداران زیادی دارد. اندازه این پارکت‌ها معمولاً ۲۰*۱۲۰ یا ۲۰*۱۵۰ میلی‌متر است. علاوه‌بر این، این پارکت‌ها دارای اندازه ۳۰*۶۰ نیز هستند و برای افرادی که به دنبال ابعاد متفاوت‌تر در پارکت‌های چوبی هستند، مناسب است. همچنین ابعاد نام برده در مکان‌هایی که فاقد پارکت چوبی جامد هستند، کاربرد دارند.

اندازه پارکت چوبی کلاسیک

این پارکت‌ها، نسبت به پارکت‌های مهندسی شده، اندازه‌های کوچک‌تری دارند. پارکت‌های چوبی کلاسیک، روی پنل‌های مختلفی کاربرد داشته و به همین علت دارای ابعاد متفاوتی هستند. برای مثال اندازه‌هایی همچون ۳*۱۰ سانتی‌متر، ۲۵*۲۵ سانتی‌متر، ۳۰*۳۰ سانتی‌متر از آن‌ها در بازار موجود است. تنوع به کار رفته در پارکت‌های چوبی، تنوع در انتخاب و خرید را برای شما دوچندان خواهد کرد. هر کدام از ابعاد نام ‌برده شده، هماهنگی لازم را با توجه به نیاز در مکان مورد نظر ایجاد خواهد کرد.

عوامل مهم در انتخاب فضای مناسب برای پارکت چوبی

زمان استفاده از پارکت باید به عوامل مختلفی توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین پارکت را متناسب با فضای منزل یا اداره خود انتخاب کنید. برخی از عوامل مهم که در انتخاب فضای مناسب برای پارکت دخیل هستند، شامل موارد زیر می‌شوند:

نوع فضا

نوع فضا در انتخاب پارکت، دارای اهمیت است. برخی از فضاها و ساختمان‌های موجود برای نصب پارکت مناسب‌تر بوده و پیشنهاد می‌شود به انتخاب پارکت با توجه به فضای موردنظر توجه کنید. در دکوراسیون‌های سنتی، کلاسیک و مدرن باید با توجه به وسایل به کار رفته، بهترین پارکت را انتخاب کنید. یکی دیگر از کاربردهای استفاده از پارکت‌ها، به کار بردن آن‌ها در سالن‌های پذیرایی و رستوران‌های یک مجموعه تجاری است و در منازل نیز، در اتاق‌خواب و پذیرایی آن استفاده می‌شوند.

تردد در فضا

اگر مکان مورد نظر پرتردد باشد، آنگاه باید از پارکت‌هایی با مقاومت و استحکام بالا استفاده کرد، تا در برابر خوردگی و سایش مقاومت کنند. برای مثال پارکت‌هایی با مقاومت بالا در مکان‌هایی مثل سالن‌های ورزشی کاربرد داشته و از آن استفاده زیادی می‌کنند. همچنین پارکت‌هایی که از چوب درختان طبیعی استفاده شده‌اند، معمولاً استحکام بالاتری نسبت به بقیه دارند. با انتخاب یک پاکت خوب، شما می‌توانید از آن‌ها برای فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و ادارات و... استفاده کنید.

نوع چوب

پارکت‌های چوبی از چوب درختان مختلفی ساخته می‌شوند. هرچه نوع چوب آن‌ها سخت‌تر باشد، مقاومت آن نیز بیشتر خواهد بود و در برابر ضربه، خوردگی و تردد زیاد مناسب هستند. چوب درختان بلوط، راش، افرا، گردو، زبان گنجشک و... با داشتن ویژگی‌های متفاوت، کاربرد زیادی در پارکت‌های چوبی داشته و با توجه به رنگ‌بندی مختلف آن‌ها، مناسب سلیقه بسیاری از افراد هستند.

نکات کلیدی در انتخاب و خرید پارکت چوبی مناسب فضاهای مختلف

میزان نور و روشنایی در فضا

میزان نور به کار رفته در محیط‌های مدنظر، تاثیر زیادی بر زیبایی ظاهری دکوراسیون داخلی منزل یا ساختمان شما خواهد داشت. برای مثال اگر فضای منزل شما تاریک بوده و از وسایلی با طیف رنگی مشکی و تیره بهره گرفته‌اید، باید پارکت انتخابی شما رنگ‌های روشن با سطح صاف باشد تا فضا را روشن‌تر کرده و سبب وسیع‌تر کردن آن شود. به‌طور کلی استفاده از رنگ‌های روشن در پارکت‌های چوبی، مناسب فضاهای کوچک بوده که می‌توانید از آن بهره بگیرید.

خرید پارکت چوبی مناسب فضای شما از مورفلور

خرید پارکت چوبی از مورفلور گزینه‌ای عالی برای ایجاد زیبایی و گرما در فضاهای مختلف است. پارکت‌های چوبی مورفلور با کیفیت بالا و طراحی‌های متنوع، انتخابی مناسب برای انواع دکوراسیون داخلی هستند. این پارکت‌ها با رنگ‌ها و الگوهای گوناگون، از کلاسیک تا مدرن، هماهنگی کاملی با سبک‌های مختلف طراحی داخلی دارند.

علاوه بر زیبایی، پارکت‌های چوبی مورفلور از مقاومت و دوام بالایی برخوردارند، که آن‌ها را برای استفاده در فضاهای پرتردد مانند سالن‌های نشیمن، اتاق‌های خواب و حتی آشپزخانه‌ها مناسب می‌سازد. با انتخاب پارکت چوبی از مورفلور، می‌توانید فضایی شیک، گرم و دلنشین ایجاد کنید که همواره جذابیت خود را حفظ می‌کند.

برای مشاهده قیمت پارکت چوبی کلیک کنید

سخن پایانی

یکی از اصولی که باید در تغییرات دکوراسیون مورد استفاده قرار گیرد، انتخاب پارکت چوبی مناسب است. این انتخاب باعث ایجاد فضایی مدرن و مطابق سلیقه شما خواهد شد. از مواردی که باید در انتخاب یک پارکت به آن توجه شود، می‌توان به کیفیت تولید آن و عرضه‌اش اشاره کرد. برای برخی از افراد، ملاک تنها قیمت پارکت چوبی بوده و در خرید آن به کیفیت، کاربرد و ویژگی‌های آن توجه نمی‌کنند. بی‌دقتی در این موضوع باعث افزایش هزینه اضافی و عدم زیبایی در مکان موردنظر خواهد شد. بنابراین باید نکاتی مانند نوع چوب، نوع فضا، توجه به تردد در آن، رطوبت موجود و... را در نظر بگیرید.

کد خبر: ۲۹۰٬۹۴۳

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha