اتاق بازرگانی بین‌المللی به عبور از بحران‌های جهانی کمک کند
رئیس اتاق بازرگانی ایران:

اتاق بازرگانی بین‌المللی به عبور از بحران‌های جهانی کمک کند

رئیس اتاق ایران در اجلاس سالانه اتاق بازرگانی بین‌المللی به‌عنوان بزرگ‌ترین نهاد بخش خصوصی جهان، نقش‌آفرینی این نهاد در بحران‌های منطقه‌ای و جهانی را خواستار شد.

به گزارش بازار، صمد حسن‌زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC)، مهم‌ترین نهاد بخش خصوصی در جهان است، گفت: ما به‌عنوان اعضای این نهاد بزرگ، باید برای تقویت همکاری‌های تجاری تمهیداتی بیندیشیم و روی روان‌سازی تجارت میان اعضا تمرکز کنیم.

حسن‌زاده در اجلاس سالانه اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) در پاریس، افزود: با توجه به بحران‌های منطقه‌ای در جهان، آوارگان ناشی از این بحران‌ها و تأثیرات مخرب تحریم‌ها، اتاق بازرگانی بین‌المللی باید بیشتر به این نگرانی‌ها توجه کند و نقش سازنده‌ای برای چاره‌اندیشی و کمک به عبور از مشکلات بر عهده بگیرد.

او ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و کمیته ایرانی ICC آماده حضور فعال در تصمیم‌گیری‌های اتاق بازرگانی بین‌المللی و انجام اقدامات لازم برای توسعه همه‌جانبه مناسبات تجاری است.

در این نشست محمد خزاعی، دبیر کل کمیته ایرانی ICC نیز با تأکید بر اهمیت تقویت ارتباط اتاق‌های بازرگانی جهان، گفت: در اجلاس قبلی اتاق بازرگانی اسلامی، پیشنهاد تشکیل کارگروهی برای تقویت ارتباط اتاق‌ها و رسیدگی به مشکلات بانکی و تأمین مالی در تجارت فرامرزی پیشنهاد شد که امیدواریم همه اعضا برای ایجاد آن تلاش کنند.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha