۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
پایان تعمیرات اساسی بزرگ‌ترین سکوی نفتی خلیج‌فارس
مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران اعلام کرد

پایان تعمیرات اساسی بزرگ‌ترین سکوی نفتی خلیج‌فارس

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره گفت: عملیات تعمیرات اساسی سکوی سلمان به‌عنوان بزرگ‌ترین سکوی نفتی خلیج‌فارس در کمترین زمان ممکن با موفقیت تکمیل و برداشت از این میدان مشترک عملیاتی شد.

به گزارش بازار، علیرضا مهدی‌زاده بیان کرد: پس از سپری‌شدن بیش از سه دهه از تعمیرات اساسی سکوی سلمان با توجه به ضرورت‌های عملیاتی و نیاز سکو به انجام این تعمیرات، همچنین به‌منظور جلوگیری از وقوع توقف طولانی‌مدت تولید نفت، این پروژه از اواخر اردیبهشت امسال آغاز شد و پس از سه هفته کار طاقت‌فرسا پایان یافت.

وی افزود: از اقدام‌های انجام‌شده می‌توان به ترمیم ترک خط لوله هدر، تعویض خطوط لوله فرسوده با خط لوله‌های تازه، تعویض شیرآلات فرسوده، رفع نشتی از سیستم هوای ابزار دقیق سکو و... اشاره کرد که با توجه به مشترک‌بودن میدان و ضرورت بازگرداندن تولید، در کوتاه‌ترین زمان به سرانجام رسید.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران تصریح کرد: برای انجام تعمیرات اساسی سکوی سلمان، مجوز یک ماه خاموشی سکو از شرکت ملی نفت ایران دریافت شد که خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت نفت فلات قاره در همه بخش‌ها، این عملیات یک هفته زودتر از برنامه پایان یافت.

مهدی‌زاده با بیان اینکه در این عملیات مشارکت بی‌نظیر همکاران منطقه لاوان، سکوی سلمان و سایر سکوها شکل گرفت، گفت: با توجه به اینکه مشکل‌های فنی سکوی سلمان به‌دلیل فرسودگی و... انجام کار عملیاتی را برای همکاران با دشواری‌های زیادی روبه‌رو کرده بود، همکاران حتی در زمان استراحت خود نیز برای مشارکت در این پروژه ابراز تمایل کردند. به همین دلیل هم توان نیروی اجرایی برای این عملیات دو برابر شد و با انجام روزانه ۱۶ ساعت کار اجرایی، یک هفته زودتر از برنامه زمان‌بندی به نتیجه رسید.

وی بیان کرد: دست‌اندرکاران این پروژه با استفاده از فرصت خاموشی سکو، اقدام‌های دیگری ازجمله تعویض خط لوله ورودی گاز از سکوی سلمان گازی به سلمان نفتی را هم با موفقیت انجام دادند که سرانجام، دو برابر حجم کار پیش‌بینی‌شده در این پروژه انجام شد.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha