۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۲
برای سفر با تور به ترکیه چه وسایلی همراه خود داشته باشیم؟

برای سفر با تور به ترکیه چه وسایلی همراه خود داشته باشیم؟

یکی از مهم‌ترین الزامات برای سفر به کشورهای خارجی، داشتن لوازم ضروری است. شما نمی‌توانید هر وسیله‌ای را با خود همراه داشته باشید و عدم اضافه‌بار، برای سفر به ترکیه یا هر کشور دیگری در اولویت قرار دارد

به گزارش بازار، یکی از مهم‌ترین الزامات برای سفر به کشورهای خارجی، داشتن لوازم ضروری است. شما نمی‌توانید هر وسیله‌ای را با خود همراه داشته باشید و عدم اضافه‌بار، برای سفر به ترکیه یا هر کشور دیگری در اولویت قرار دارد. باتوجه‌به این موضوع بهتر است که وسایل موردنیاز برای سفر با تور ترکیه را به حداقل برسانید تا بتوانید فضای مناسب برای خریدهای بسیار عالی خود داشته باشید. از مهم‌ترین و ضروری‌ترین وسایل می‌توان به مدارک شناسایی، لباس‌ها، دارو، لوازم شخصی، چراغ‌قوه، نقشه، دیکشنری و... اشاره کرد.

لیست وسایل موردنیاز برای سفر به ترکیه

زمانی که بخواهید چمدان خود را ببندید در لیست لوازم موردنیاز برای سفر به ترکیه می‌توانید با دودسته کلی روبه‌رو شوید. در واقع این لوازم به لوازم ضروری سفر و لوازم غیرضروری تقسیم می‌شوند. بدون‌ شک به‌همراه‌داشتن لوازم ضروری اهمیت بسیار زیادی دارد و باید تمامی این لوازم را با خود داشته باشید. وجود لوازم غیرضروری در سفر به ترکیه الزام زیادی ندارد و شما می‌توانید در صورت نیاز و وجود فضای کافی آنها را با خود ببرید. در ادامه به لیست وسایل موردنیاز برای سفر به ترکیه اشاره می‌کنیم. 

مدارک ضروری موردنیاز در سفر به ترکیه

سفر به ترکیه نیز همانند دیگر سفرهای خارجی نیازمند یک سری مدارک ضروری است تا شما بتوانید به‌درستی احراز هویت شوید و شرایط برای حضور شما در این کشور ایجاد شود. این مدارک عبارت‌اند از:

  • پاسپورت دارای اعتبار بیش از ۶ ماه

  • بلیت هواپیما و قرارداد خرید تور ترکیه

  • گواهینامه رانندگی بین‌المللی درصورتی‌که قصد کرایه ماشین در ترکیه را دارید.

  • بیمه‌نامه مسافرتی

  • کارت ملی

  • ویزا برای اقامت بیش از سه ماه

  • شناسنامه 

مدارک ضروری موردنیاز در سفر به ترکیه

وسایل ضروری موردنیاز برای سفر به ترکیه 

در ابتدای امر باید شهر مقصد خود را مورد بررسی قرار دهید و آب‌وهوای آن را ارزیابی کنید. درصورتی‌که آب‌وهوای شهر مقصد آفتابی باشد، شما باید لوازم خاصی را به همراه داشته باشید و اگر آب‌وهوا بارانی و سرد باشد نیز باید لوازم دیگری را با خود ببرید. در حالت کلی وسایل ضروری موردنیاز برای سفر به ترکیه به شرح زیر است:

  • چراغ‌قوه: بدون شک به‌همراه‌داشتن چراغ‌قوه برای طبیعت‌گردی و پیاده‌روی اهمیت بسیار زیادی دارد. 

  • دستمال مرطوب: وجود دستمال مرطوب می‌تواند شما را از بسیاری از آلودگی‌ها دور سازد و در زمان غذاخوردن یا دیگر موقعیت‌ها راهی برای تمیزکردن دست‌ها باشد. 

  • دوربین عکاسی: به‌همراه‌داشتن دوربین باکیفیت می‌تواند بر جذابیت سفر شما بیفزاید و خاطرات و لحظات شیرین را به ثبت برساند. 

  • دارو: باتوجه‌به اینکه هزینه درمانی در ترکیه شاید برای شما بالا باشد، به‌همراه‌داشتن برخی داروها انتخابی هوشمندانه به شمار می‌آید. توجه داشته باشید که برخی داروها ممنوعه هستند و شما نمی‌توانید آنها را به همراه داشته باشید.

  • وسایل شخصی: از مهم‌ترین وسایل موردنیاز برای سفر به ترکیه می‌توان به نخ دندان و مسواک، حوله، ملحفه و روبالشتی، دمپایی نخ و سوزن، صابون یا شامپو، لیف، لوازم آرایشی، ناخن‌گیر، شانه، آینه جیبی، پدهای بهداشتی هدفون و... اشاره داشت که وجود آنها می‌تواند در سفر به ترکیه بسیار حائز اهمیت باشد. 

  • پاوربانک: پاوربانک یکی از مهم‌ترین لوازم ضروری برای سفر به‌حساب می‌آید که می‌تواند شما را در شرایط بحرانی نجات دهد؛ چراکه به دلیل عدم شناخت شما نسبت به کشور ترکیه، به‌همراه‌داشتن گوشی تلفن همراه بسیار مهم بوده و عدم شارژ گوشی نیز می‌تواند مشکل‌ساز باشد. 

  • نقشه شهری: برخی افراد از گوشی‌های خود به‌عنوان نقشه شهری استفاده می‌کنند؛ اما شما می‌توانید نقشه شهر مقصد خود را فراهم آورید. وجود نقشه به شما کمک می‌کند تا بتوانید موقعیت‌ها و مکان‌های مهم موردنظر خود نظیر مراکز خرید، مکان‌های دیدنی و تفریحی، اقامتگاه‌ها و... را شناسایی کنید. 

  • دیکشنری فارسی به ترکی: در صورت برقراری ارتباط با اهالی کشور ترکیه وجود دیکشنری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در زمان‌های قدیم از کتاب‌های دیکشنری استفاده می‌شد؛ اما در حال حاضر می‌توانید از گوشی همراه خود بهره ببرید. 

لوازم ضروری سفر به بخش‌های ساحلی ترکیه

اگر مقصد شما بخش‌های ساحلی ترکیه باشد، بدون‌ شک باید وسایل موردنیاز برای این منطقه را به همراه داشته باشید. برای مثال به‌همراه‌داشتن لباس شنا، کرم ضدآفتاب و نرم‌کننده، عینک‌آفتابی، کفش راحتی، چشم‌بند، ساک حوله و لباس شنا، روغن و پودر بچه و... می‌تواند شما را در سفر به ترکیه تجهیز کند. 

لوازم ضروری سفر به بخش‌های ساحلی ترکیه

لباس‌های موردنیاز سفر متناسب با فصول مختلف 

یکی از مهم‌ترین فاکتورها پیش از سفر به ترکیه توجه به آب‌وهوای منطقه است. شما باید متناسب با جو هوایی شهر مقصد، چمدان خود را ببندید. در حالت کلی می‌توان لباس‌های موردنیاز سفر به ترکیه، متناسب با فصول مختلف را به شرح زیر تقسیم‌بندی کرد:

  • لباس مناسب در فصل تابستان: اگر در فصل تابستان راهی ترکیه می‌شوید، باید لباس‌هایی نظیر تیشرت، صندل، شلوارک، کلاه، لباس ساحلی، بلوز، دامن، لگ، شلوار جین و پارچه‌ای، لباس‌های سرهمی، تاپ، لباس زیر، دمپایی، جوراب، کتانی و... را به همراه داشته باشید. 

  • لباس مناسب در فصل زمستان: اگر در فصل زمستان ترکیه را انتخاب کرده‌اید، باید لوازمی نظیر کاپشن، بارانی، پالتو، دستکش، جوراب‌های پشمی، چکمه، بوت، کلاه، کیف کمری، کوله‌پشتی و چتر را با خود ببرید. 

لوازم غیرضروری برای سفر به ترکیه

برخی لوازم وجود دارند که کاملاً غیرضروری و دلخواه هستند و افراد می‌توانند باتوجه‌به ظرفیت چمدان و شرایط موجود، این لوازم را نیز با خود به ‌همراه داشته باشند. شما می‌توانید هر وسیله‌ای را به‌غیراز وسایل زینتی و زیورآلات، کتاب و مجله، مواد غذایی، داروهای غیرقانونی، ابزارآلات و لوازم تیز، وسایل قابل‌احتراق، دخانیات و مواد مخدر را با خود به ترکیه ببرید. 

سخن پایانی

در سفر به ترکیه می‌بایست لوازمی را با خود به همراه داشته باشید که این لوازم به دسته ضروری و غیرضروری تقسیم می‌شوند. در واقع در دسته لوازم ضروری می‌توان به مدارک شناسایی، لوازم شخصی، لوازم آرایشی، لباس‌ها، عینک‌آفتابی، نقش، پاوربانک و... اشاره داشت. شما می‌توانید متناسب باسلیقه و نیاز خود هر وسیله‌ای را به‌غیراز دخانیات، لوازم تیز و برنده، طلا و جواهرات، برخی داروها و... را به همراه داشته باشید.

کد خبر: ۲۹۰٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha