۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
نظر وزارت اقتصاد در خصوص عدم خروج خودروسازان از بورس

نظر وزارت اقتصاد در خصوص عدم خروج خودروسازان از بورس

وزارت اقتصاد اعلام کرد: تصمیم گرفته شد تا درباره عدم خروج شرکت‌های خودروسازی از بورس، مصوبه لازم به تایید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران برسد.

به گزارش بازار، وزارت امور اقتصادی و دارایی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بازار سهام از سال گذشته تحت تاثیر تصمیمات بخشی، سیاست‌های انقباض شدید پولی و افزایش نرخ بهره، افزایش شکاف میان نرخ ارز نیمایی و نرخ ارز بازار آزاد، قیمت‌گذاری دستوری و همچنین نحوه ابلاغ و عطف‌به‌ماسبق شدن دستورالعمل‌های ابلاغی، روزهای سختی را پشت سر گذاشت.

با این حال اما وزارت اقتصاد و سازمان بورس علاوه بر مباحث توسعه‌ای و نظارتی، همواره به دنبال صیانت و حمایت از حقوق سهامداران بوده و برای بازگشت اعتماد سهامداران تلاش کرده است.

در روزهای اخیر هم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای کمک به سودآوری صنایع بورسی، چهار مصوبه مهم داشت؛ یکی از تصمیمان مربوط به دستورالعمل قیمت محصولات پالایشی بود که وزارت نفت باید به سرعت اصلاح دستورالعمل را ابلاغ کند.

در همین حال تصمیم گرفته شد تا درباره عدم خروج شرکت‌های خودروسازی از بورس، مصوبه لازم به تایید شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران برسد. درباره کاهش نرخ سود بانکی، بانک مرکزی به اقدامات نظارتی ادامه دهد و در نهایت درباره معافیت های مالیاتی صنایع بورسی، مصوبه دولت برای پذیرش بار بودجه ای طرح مجلس شورای اسلامی به سرعت اخذ شود.

اصلاح «بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» یکی از مهم‌ترین موضوع پیگیری شده پیگیری‌های بسیاری از سوی وزارت اقتصاد و سازمان بورس انجام و در نهایت نامه پذیرش بار مالی این اصلاحیه توسط سازمان برنامه و بودجه صادر شد.

کد خبر: ۲۹۰٬۷۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha