۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۳
کاهش تعداد انبوه‌سازان مسکن| توجه به تامین مالی صنعت ساختمان یک ضرورت است 
رئیس انجمن انبوه سازان گلستان تاکید کرد؛

کاهش تعداد انبوه‌سازان مسکن| توجه به تامین مالی صنعت ساختمان یک ضرورت است 

گرگان- رئیس انجمن انبوه سازان گلستان ضمن بیان اینکه تعداد سازندگان روز به روز در حال کاهش است، گفت: توجه به تامین مالی صنعت ساختمان یک ضرورت است.

به گزارش بازار، سید محمد مرتضوی شامگاه سه شنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه صنعت ساختمان گلستان اظهار کرد: از برگزاری مستمر نمایشگاه صنعت ساختمان تشکر می کنم زیرا این نمایشگاه در ذهن سازندگان و فعالان صنعت ساختمان ثبت شده است و همه ساله منتظر برگزاری آن هستند.

عضو هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان افزود: تولید مسکن در کشور ما به شدت سقوط کرده و نسبت به بیش از یک دهه گذشته که در اوج تولید قرار داشتیم، امروز به یک سوم آن ظرفیت رسیده ایم.

وی گفت: بخش خصوصی برای دست یابی به رکورد های قبلی ناتوان است و هر روز شاهد افزایش رکود و آسیب به این صنعت هستیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد: تعداد سازندگان روز به روز در حال کاهش است و توسعه گرهای شهری در پیشرفت پروژه های خود دچار مشکل شده اند.

وی گفت: ما به عنوان انبوه ساز نمی توانیم برای تولید کنندگان صنعت ساختمان بازار ایجاد کنیم و آنها نمی توانند محصولات خود را به فروش برسانند.

مردم پول ندارند بانک ها تسهیلات نمی دهند

مرتضوی اضافه کرد: بخش زیادی از این مشکل با تامین مالی مناسب حل می شود زیرا مسئله این است که امروز این صنعت تامین مالی مناسب ندارد.

وی ادامه داد: از طرفی مردم در تامین مالی ناتوان هستند و از سوی دیگر تسهیلات بانکی نیز با توجه به عوامل تورمی با نرخ سود بالا پرداخت می شود و یا بانک ها گاه در برابر پرداخت تسهیلات مقاومت می کنند.

رئیس انجمن انبوه سازان مسکن گلستان افزود: در چنین شرایطی منابع مالی محدود و تمایل بانک ها به جذب سپرده های مردمی بیشتر می شود.

مرتضوی گفت: اگر بخواهیم تولید کنندگان و فعالان صنعت ساختمان را حمایت کنیم باید تامین منابع مالی به شیوه صحیح را در دستور کار قرار دهیم که روش های بسیار متنوعی دارد.

وی تصریح کرد: ما به عنوان انبوه سازان آمادگی عقد تفاهم نامه با مرتبطان با این صنعت را داریم و راهکارهای مشترکی را می توانیم ارائه کنیم که منافع دو طرف در آن در نظر گرفته شده باشد.

کد خبر: ۲۹۰٬۷۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha