۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۴
صدور ۳۶۰ هزار مجوز کسب و کار الکترونیکی در بخش کشاورزی

صدور ۳۶۰ هزار مجوز کسب و کار الکترونیکی در بخش کشاورزی

صدور مجوزهای کسب و کار الکترونیکی بخش کشاورزی از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور از سال ۱۴۰۱ آغاز و اکنون به ۳۶۰ هزار مورد رسیده است.

به گزارش بازار، الهام رضائی معاون دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های وزارت جهادکشاورزی به خبرنگار ما گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ درگاه ملی مجوزهای کشور به عنوان تنها مرجع رسمی صدور مجوز به استناد قانون اصلاحی مواد ۱ و ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوب ۱۵ بهمن سال ۱۳۹۹ مجلس شورای اسلامی توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی کشور شروع به فعالیت کرده است.

وی افزود: در حال حاضر ۲۰۰ عنوان مجوز کسب و کار که توسط دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان‌های نظام مهندسی کشاورزی و منابع ‌طبیعی و نظام دامپزشکی صادر می‌شود، بر روی درگاه ملی مجوزهای کشور قرار دارد و بالغ بر ۳۶۰ هزار مجوز مرتبط تاکنون به صورت الکترونیکی از طریق درگاه مذکور صادر شده است.

رضائی خاطرنشان کرد: امکان دریافت "پروانه کسب کشاورزی" به صورت ثبت محور و داوطلبانه از طریق درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس mojavez.ir فراهم شده است. کلیه صاحبان حرف و کسب و کارهای بخش کشاورزی می‌توانند با مراجعه به درگاه مذکور، پروانه خود را دریافت کنند.

معاون دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های وزارت جهادکشاورزی گفت: این پروانه دارای شناسه یکتای درگاه ملی مجوزهای کشور است. متقاضیان دارای پروانه کسب کشاورزی معتبر نیز می‌توانند برای دریافت شناسه یکتای درگاه، به درگاه مذکور مراجعه و از قسمت صدور، پروانه دارای شناسه یکتا را دریافت کنند.

وی تاکید کرد: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از طریق شفاف‌سازی و بازبینی شرایط و مدارک مورد نیاز و تسریع در صدور مجوزها، مهمترین برنامه دبیرخانه مجوزها و پروانه‌های بخش کشاورزی است که با همکاری مرکز ملی مطالعات، پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی در حال انجام است.

کد خبر: ۲۹۰٬۷۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha