۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
‌۳۷ شرکت خودروساز فعال در کشور وجود دارد
وزیر صمت:

‌۳۷ شرکت خودروساز فعال در کشور وجود دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح خط مونتاژ یک شرکت خودروسازی در آبیک گفت: در کشور ما ۳۷ شرکت خودروساز فعال وجود دارد.

به گزارش بازار، عباس علی‌آبادی سه‌شنبه ۲۲ خرداد با حضور در قزوین، به همراه استاندار و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی، خط مونتاژ یک شرکت خودروسازی را در آبیک افتتاح کرد.

علی‌آبادی در آیین افتتاح خط مونتاژ این شرکت اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که در وزارت سمت مطرح است، الگوبرداری غلط از علوم کشورهای غربی است، قرار نیست، سایر کشورها خودرو طراحی کنند و ما بسازیم، بلکه با ظرفیت و پتانسیل‌هایی که در صنعت خودروسازی داریم باید به الگوی سایر کشورها تبدیل شویم. ‌

وی بیان کرد: تیراژ خودروسازی کشور باید در حد میلیونی باشد، در کشور ما ۳۷ شرکت خودروساز فعال وجود دارد، اما شایسته است که این فعالان صنعتی که می‌خواهند در زمینه صنعت خودرو فعالیت داشته باشند به سمت تولید محصولات مرتبط با خودرو بروند و برای افزایش تعداد محصولات خود تلاش کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ایران بهترین فضا برای طراحی خودروهای هوشمند و مدرن محسوب می‌شود و تعداد فعالینی که در صنعت خودرو دارای ایده‌های خلاقانه هستند، کم نیست. به امید خدا باید در آینده فضایی بسازیم که صنعت خودروسازی را در جهان جهت دهی و مدیریت کنیم.

کد خبر: ۲۹۰٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۲
      0 0
      مشاوره رایگان پیشنهاد برای نامزدهای ریاست جمهوری برای خروج خودروسازان از زیان و جبران زیان های نجومی انباشته  پیشنهاد می شود خودرو در ماه اول 5/ نیم در صد زیر قیمت بازار در حاشیه بازار فروخته بشه و ماه بعد 1درصد زیر قیمت بازار در حاشیه بازار عرضه شود تا دوسال این رویه  ادامه داشته باشه  اون موقع بازار از حالت هیجانی خارج میشه و با سود دهی  خودروسازان  تولید  بیشتر میشه و در نتیجه بازار هم  از دست دلالان خارج شده و به ثبات می رسه   دیگر دلالان خودرو را نصف قیمت بازار نخواهند خرید تا دوبرابر سود کنند.