ضرورت ایجاد اتحاد در حوزه فاوا با اشتراک گذاری اطلاعات
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی عنوان کرد

ضرورت ایجاد اتحاد در حوزه فاوا با اشتراک گذاری اطلاعات

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت راه و شهرسازی در همایش توسعه هوشمندسازی و امنیت فضای مجازی بر اهمیت اشتراک گذاری اطلاعات تاکید کرد.

به گزارش بازار، مهدی صفدری رئیس مرکز فاواِ این وزارتخانه در افتتاحیه همایش توسعه هوشمندسازی و امنیت فضای مجازی ضمن عرض خیر مقدم به حاضران در این همایش اظهار کرد: با تلاش و تعهد در حال عبور از پیچ و خم‌های دشواری هستیم. به طوریکه با تلاش مجدانه کارکنان این مرکز و درایت معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی، به رغم حملات سایبری متعدد تاکنون گزارشی بابت مخاطره جدی در وزارت راه و شهرسازی اعلام نشده است.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی برگزاری این همایش حفظ آمادگی و انسجام، ایجاد هماهنگی و تبادل نظر بر اساس رویکردها و دستورالعمل‌ها برای مدیران حوزه فاوا است. زیرا حوزه‌های فاوا به طور ذاتی به یکدیگر مرتبط هستند و این امکان وجود دارد که تهدیدها به مرزهای شرکتی و سازمان‌های تابعه نیز برسد.

صفدری ضمن تاکید بر اهمیت اشتراک‌گذاری اطلاعات گفت: اشتراک‌گذاری اطلاعات به ابتکار و شجاعت نیاز دارد. البته باید توجه داشت که اشتراک‌گذاری اطلاعات امنیتی بسیار حساس است و نکته مهم این است که این اطلاعات با چه کسی و کجا به اشتراک گذاشته شود.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: مجرمان سایبری بی‌وقفه در حال کار هستند و با استفاده از اشتراک‌گذاری اطلاعات شرایط پیچیده‌ای را ایجاد کرده‌اند و ما نیز باید با اشتراک‌گذاری اطلاعات سایبری با یکدیگر متحد شویم.

وی تاکید کرد: مدیران فاوا باید همواره دانش خود را به روز نگه دارند و در غیر این صورت نمی‌توانند همگام با برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی پیش بروند.

صفدری تصریح کرد: نبود اخلال در سازمان‌ها، شرکت‌ها و ادارات کل تابعه به معنی آن است که حوزه فاوا به درستی کار خود را انجام می‌دهد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در دو سال گذشته دو اقدام مهم در حوزه مجوزهای کسب و کار و نرم‌افزار پنجره خدمات انجام شد، گفت: وزارت راه و شهرسازی در این دو حوزه افتخار آفرین بوده و جزو دستگاه‌های برتر بوده است. این وزارتخانه با در دست داشتن ۱۱۶ مجوز سومین وزارتخانه در دولت محسوب می‌شود.

صفدری در پایان به برگزاری نشستی با حضور شهید رئیسی در مردادماه سال ۱۴۰۱ اشاره کرد که امیر محمود غفاری معاون برنامه ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با ارائه گزارشی مورد تقدیر رئیس جمهور قرار گرفت.

کد خبر: ۲۹۰٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha