۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
توسعه صادرات محصولات کشاورزی با شناخت بازارهای هدف باشد
سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور:

توسعه صادرات محصولات کشاورزی با شناخت بازارهای هدف باشد

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد: تولیدکنندگان با افزایش آگاهی از شرایط کشورهای دیگر و رعایت بهداشت گیاهی، زمینه توسعه صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کنند.

به گزارش بازار، مریم جلیلی‌مقدم در سفر به استان فارس و در بازدید از واحد سردخانه و درجه‌بندی مجتمع گلخانه‌ای غیاث‌آباد در شهرستان فسا، بیان کرد: دانش و تجربه فعالان عرصه صادرات محصولات کشاورزی با خواسته و نیاز کشورهای مقصد منطبق شده و همین امر باعث رشد صادرات در این منطقه شده است.

وی با اشاره به این که اتحادیه‌ها، اصناف و فعالان حوزه کشاورزی باید با آگاهی از شرایط کشورهای دیگر، صادرات را انجام دهند، تصریح کرد: رعایت قوانین قرنطینه‌ای و بهداشت گیاهی تولیدات کشاورزی از مهمترین نکاتی است که در زمینه صادرات محصول باید به آن توجه ویژه داشت.

این مقام مسوول به موافقت‌نامه‌های همکاری با سازمان حفظ نباتات ۲۲ کشور مختلف اشاره کرد و افزود: تبادل اطلاعات فنی با همتای خود در دیگر کشورها و همکاری تولیدکنندگان در این زمینه می‌تواند به ارتقای سطح کیفی محصولات کشاورزی ایران کمک کند.

به گفته جلیلی‌مقدم، امضای موافقت‌نامه با کشورهای اوراسیا در حوزه صادرات محصولات کشاورزی باعث توسعه این بخش شد و در آینده نیز شاهد روند روبه رشد آن خواهیم بود.

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور به کشاورزان توصیه کرد؛ اگر اصول فنی و ضوابط حفظ نباتات را رعایت کنند در آینده برای صادرات مشکلی نخواهند داشت و قطعا محصولی به دلیل مشکل آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای به کشور برگشت نخواهد خورد.

پیشگیری از انتقال آفات با رعایت ضوابط و بهداشت باغات
سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور در بازدید از باغ‌های نخل منطقه فسارود شهرستان داراب نیز گفت: رعایت ضوابط و بهداشت باغ و عدم نقل و انتقال غیرقانونی پاجوش و اندام‌های گیاهی از مناطق آلوده به سالم در کنترل این آفت موثر است.

به گفته وی، پیشگیری از آبیاری بی‌رویه و عدم ایجاد زخم بر روی تنه نخل از جمله مواردی است که در نخل‌های آلوده به آفت سرخرطومی حنایی خرما باید رعایت شود.

جلیلی‌مقدم، خودداری از انجام هرس در فصل گرما، ضدعفونی و پانسمان محل هرس و زخم و امحاء بقایای هرس نخل آلوده را از دیگر مواردی که مانع گسترش آفت می‌شود عنوان کرد.

وی تاکید کرد: در صورت گسترش جمعیت این آفت در تنه نخل خرما راهی جز امحای نخل باقی نمی‌ماند.

بنابر این گزارش، مجتمع گلخانه‌ای غیاث‌آباد در شهرستان فسا دارای سردخانه ۱۰ هزار تنی و واحد درجه‌بندی ۲۰ هزار تنی انواع محصولات گلخانه‌ای است که باعث اشتغالزایی مستقیم برای ۵۰ نفر شده است.

همچنین منطقه فسارود در شهرستان داراب استان فارس دارای ۱۷۰ هکتار باغ خرما با تولید بیش از هزار و ۲۰۰ تن محصول در سال است.

کد خبر: ۲۹۰٬۶۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha