۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۲
خودکفایی در گندم دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم است
وزیر جهاد کشاورزی:

خودکفایی در گندم دستاوردهای وزارت جهاد کشاورزی دولت سیزدهم است

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: دستیابی به خودکفایی در گندم، افزایش خوداتکایی در تولید محصولات اساسی، جهش تولید در شیلات، تکمیل زنجیره صنعت مرغ و... از جمله دستاوردهای دولت سیزدهم است.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت در پیامی به مناسبت «هفته جهاد کشاورزی» ضمن تبریک به جهادگران، کشاورزان، تولید کنندگان و تشکل‌های عرصه کشاورزی آورده است:

واژه «جهاد» با شکل گیری و شروع به کار «جهاد سازندگی» در میان مردم معنای بسیطی یافت و حضور جهادگران در روستاها و مناطق مختلف کشور نوید سازندگی و عمران به همراه آورد، فرهنگ جهادسازندگی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال‌های سخت جنگ تحمیلی و تحریم ظالمانه نظام سلطه جهانی تجسم «ما می‌توانیم» بود و دمیدن این روحیه جهادی پس از روی کار آمدن وزارت جهادکشاورزی، در کالبد کشاورزی ایران نیروهای با تجربه را بر آن داشت که مسوولیت عرصه بزرگ و خطیر امنیت غذایی را آوردگاه خدمت خود سازند.

توان خدمت‌گزاری جهادسازندگی که روزگاری در اقصی نقاط محروم کشور صرف کارهای بر زمین مانده می‌شد، حالا به دنبال عهده‌دار شدن ابرپروژه تامین غذای جامعه است، موفقیت این طرح بزرگ دست کمی از توفیقات هشت سال دفاع مقدس نداشت، جهادگران دریافته بودند که دشمن قسم خورده انقلاب با مایوس شدن از رخنه در امنیت نظامی ایران قدرتمند به دنبال کشاندن جنگ به صحنه اقتصاد و معیشت مردم است.

نیروها پای کار آمدند و تجارب و دانش درهم آمیخت و پس از سال‌ها تلاش، تبلور جهاد در میدان امنیت غذایی دولت سیزدهم رخ نشان داد و کشاورزان و مسوولان دست در دست یکدیگر حماسه خودکفایی را در بیشتر بخش‌های کشاورزی به پا ساختند.

دستیابی به خودکفایی در گندم، افزایش خوداتکایی در تولید محصولات اساسی، جهش تولید در شیلات، تکمیل زنجیره صنعت مرغ، افزایش تولید محصولات کشاورزی، جهش بلند در رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی، ایجاد زنجیره ارزش در محصولات سبزی و صیفی و ارتباط با صنعت، توسعه صنایع تبدیلی در جلوگیری از اتلاف محصول و تنظیم بیش‌بود و کمبود فصول مختلف سال از جمله اقدامات در این سال‌ها است.

اینجانب بزرگداشت هفته جهادکشاورزی را مغتنم می‌دانم و با نثار درود به روح بلند بنیانگذار انقلاب و پایه‌گذار فرهنگ جهاد، از تلاش همه جهادگران، کشاورزان، تولیدکنندگان، فعالان و تشکل‌های کشاورزی قدردانی کرده و ایام پیش رو، را به محضر همه عزیزان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

کد خبر: ۲۹۰٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha