۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
وزش باد با سرعت ۷۶ کیلومتر در پایتخت

وزش باد با سرعت ۷۶ کیلومتر در پایتخت

مدیرکل هواشناسی استان تهران از وزش باد با سرعت ۷۶ کیلومتر در پایتخت طی روز گذشته و وزش باد شدید و وقوع طوفان لحظه‌ای تا امشب همچنین وقوع رگبار و رعد و برق در روزهای پایانی هفته در استان خبر داد.

به گزارش بازار، مازیار غلامی با اشاره به وزش باد طی برخی ساعات روز گذشته اظهارکرد: بیشترین سرعت وزش باد طی روز گذشته در پایتخت حدود ۷۶ کیلومتر بر ساعت ثبت شد. شهرستان قدس نیز با ثبت وزش باد حدود ۸۰ کیلومتر بر ساعت در استان تهران رکورددار بود. اوج این پدیده جوی در ساعات ۱۷ تا ۱۸ بود که در برخی نقاط موجب خیزش گرد و خاک شد.

وی اضافه کرد: انتظار داریم وزش باد شدید، ‌خیلی شدید و طوفان لحظه‌ای در استان طی عصر و امشب به تناوب رخ دهد همچنین هوای گرم تا پایان هفته در تهران ماندگار خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به بارش باران طی روزهای پایانی هفته در استان گفت: از چهارشنبه شب تا جمعه (۲۳ تا ۲۵ خرداد) در برخی نقاط به‌ویژه نیمه شمالی استان شامل فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، لواسانات و بالادست شهر تهران با تاکید بر ارتفاعات، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در نواحی مستعد بارش تگرگ در نواحی کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

غلامی در پایان اظهارکرد: در این شرایط جوی جاری شدن روان‌آب و سیلاب در برخی نقاط به‌ویژه در نواحی کوهستانی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها دور از انتظار نیست بنابراین از هرگونه استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری شود.

کد خبر: ۲۹۰٬۶۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha