۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
۵۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است
وزیر جهاد کشاورزی:

۵۰ درصد از مطالبات کشاورزان پرداخت شده است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: سران قوا، هیأت دولت و مجلس تلاش بسیاری کردند تا کلیه مطالبات کشاورزان پرداخت شود و تا الان ۵۰ درصد مطالبات پرداخت شده است.

به گزارش بازار، محمدعلی نیکبخت که برای ارایه گزارش از نحوه اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی به نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی حضور یافته بود، بیان کرد: در روزی که از مجلس رای اعتماد گرفتم، قول دادم و امروز هم قول می‌دهم هیچ‌گاه خلاف واقع صحبت نکنم و عین واقعیات را بگویم. اطمینان می‌دهم که امروز ذخایر استراتژیک ما در نهاده‌ها و کالاهای اساسی شرایط مناسبی دارد. صنایع، بازرگانان و تولیدکنندگان نگران این موضوع نباشند.

نیکبخت درباره اولویت‌های خود در وزارت جهاد گفت: شیلات، صنایع تکمیلی و غذایی، توسعه گل خانه ها و دامپروری از جمله اولویت‌های بنده در وزارت جهاد است. بارها به همکاران خود اعلام کرده‌ام، متاسفانه در کشور ما بازرگانان در حوزه صادرات محصولات کشاورزی مبتدی هستند. البته برای این موضوع برنامه داریم.

وی ادامه داد: رنج می‌برم از کمبود گوشت قرمز و درحال برنامه ریزی برای این موضوع هستیم. بخش عمده‌ای از دام‌هایی که در چندسال گذشته کشتار شد، همگی دام‌های مولد بودند که این موضوع خوبی نیست و درحال کنترل آن از سال گذشته هستیم. از سوی دیگر به تنها بخشی که در حوزه دام ارز ترجیحی می‌دهیم برای واردات دام مولد سبک و سنگین است. در واردات محصولات کشاورزی اعتقاد به واردات محصولات خام داریم. سران قوا، هیئت دولت و مجلس تلاش بسیاری کردند تا کلیه مطالبات کشاورزان پرداخت شود. تا الان ۵۰ درصد مطالبان پرداخت شده است و ۵۰ درصد دیگر همین هفته و هفته آینده پرداخت می‌شود.

نیکبخت با اشاره به این موضوع که در سال ۱۴۰۱ بیش از یک میلیون و هفتصد تن برنج وارد شد و درحال ۱۴۰۲ این میزان به یک میلیون کاهش پیدا کرد، عنوان کرد: نگاه وزارت جهاد به تولیدات داخل است. قرارگاه توسعه صادرات در وزارت جهاد تشکیل شده است و تعهد و پایه ارزی نیز باید اصلاح شود.

وی یادآور شد: صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز از جمله اولویت‌های بنده است. از این طریق می‌توان صادرات را افزایش داد. به طور کلی در هر کجای کشور رای را به گونه‌ای دهیم که به نفع مردم و کشاورزان تمام شود. چرا که اولویت ما حمایت از مردم و تولید و تولیدکنندگان است.

کد خبر: ۲۹۰٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha