۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
توافق ایران و مالزی برای توسعه تجارت در حوزه‌های فناورانه کشاورزی

توافق ایران و مالزی برای توسعه تجارت در حوزه‌های فناورانه کشاورزی

با تشکیل جلسه مشترک بین ایران و مالزی، طرفین بر برگزاری جلسات B۲B میان شرکت های ایرانی و مالزیایی با هدف توسعه تجارت میان دو کشور در حوزه کشاورزی توافق کردند.

به گزارش بازار، جلسه‌ای با حضور مدیران وزارت کشاروزی مالزی به همراه نمایندگانی از سه شرکت حوزه کشاورزی از این کشور و مدیران ستاد توسعه فناوری نانو و میکرو در محل ستاد برگزار شد و طی آن پتانسیل‌های همکاری مشترک میان دو طرف مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه توانمندی‌های نانویی ایران در بخش کشاورزی به این گروه ارائه شد و یکی از موضوعاتی که مورد استقبال طرف مالزیایی قرار گرفت، فناوری نانوحباب بود. فناوری‌نانوحباب که در ایران در حال گسترش است، در گلخانه‌های متعددی در سراسر کشور استفاده می‌کنند.

همچنین توانمندی‌های ایران در بخش بسته‌بندی‌های نانویی از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود. این بسته‌بندی‌ها به صورت کامل تجاری‌سازی شده و طی سال‌های گذشته مواد غذایی و سبزیجات با این نوع بسته‌بندی‌ها به بازار عرضه می‌شود.

بسته بندی‌های نانویی ایرانی می‌تواند زمان نگهداری مواد غذایی را افزایش دهد، در حال حاضر از این بسته بندی‌ها در عرضه محصولات پروتئینی در کشور استفاده می‌شود. فناوری نانوحباب ایرانی نیز در بخش کشاورزی گلخانه‌ای، تصفیه آب و شیلات استفاده می‌شود.

از دیگر فناوری‌های مورد توجه برای این گروه، کودهای نانویی ایرانی بود.

از توافقات صورت گرفته در این جلسه می‌توان به برگزاری جلسات B۲B میان شرکت های ایرانی و مالزیایی با هدف توسعه تجارت میان دو کشور در حوزه کشاورزی، حضور در نمایشگاه‌های تخصصی (نمایشگاه نانو و آگرو فود مالزی) و تعریف پروژه‌های R&D مشترک با هدف ورود محصولات نانوی ایران در کشورهای حوزه آسه آن اشاره کرد.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha