۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳
چرا نباید فعلا نات کوین خرید؟
تحلیل جامع نات کوین

چرا نباید فعلا نات کوین خرید؟

ارز دیجیتال نات کوین اهداف بالاتری برای بولران پیش روی بازار دارد ولی در کوتاه مدت ممکن است ریزش بیشتری را تجربه کند؛ پس در نتیجه مراقب باشید تا سرمایه تان دچار زیان سنگین نشود.

هادی بهرامی؛ بازار: چند ماه گذشته برخی از افراد با کلیک کردن و انجام برخی تسک ها در یک بازی تلگرامی توانستند صاحب چند صد هزار و یا حتی میلیون سکه نات کوین شوند که با لیست شدن در اکثر صرافی ها پول خوبی به جیب زدند. نات کوین بر بستر شبکه تان کوین، بلاکچین تحت حمایت بنیاد تلگرام راه اندازی شد و با تبلیغات عظیم از طریق بازی کردن توانست سرمایه و کاربران زیادی را جذب کند و با لیست شدن در صرافی های مختلف قابل خرید و فروش شود. در ادامه به تحلیل بنیادی و تکنیکال ارز دیجیتال نات کوین با نماد NOT میپردازیم تا سرمایه گذارانی که کلیکر بودند و یا بعدا از صرافی خرید داشته اند با آگاهی بیشتری تصمیمات مالی خود را بگیرند.


تحلیل تکنیکال NOT
قیمت نات کوین پس از رویداد لیستینگ از ۰.۰۰۱ دلار شروع به کار کرد و طی ۱۷ روز معاملاتی با افزایش ۲ هزار و ۷۶۴ درصد به محدوده ۰.۰۳ دلار رسید که پس از ایجاد یک سقف تاریخی (ATH) شروع به اصلاح کرده است و در حال حاضر با افت ۴۰ درصدی در محدوده ۰.۰۱۸۴ دلار قرار دارد. اگر ریزش با همین روال جلو برود، حمایت معتبر ۰.۰۱۱ دلار در دسترس خواهد بود؛ در غیر اینصورت با شکست مقاومت ۰.۰۳ دلار میتوان به اهداف ۰.۰۴ و ۰.۰۶۵ دلار فکر کرد. در صورت ریزش عمیق بازار ارز دیجیتال، انتظار داریم حمایت ۰.۰۱۱ دلار نیز از دست برود و قیمت یکبار کف قوی ۰.۰۰۴۶ دلار را لمس کند. در حالت کلی اگر بخواهیم از دورنما به قضیه نگاه کنیم، نات کوین فعلا خریدنی نیست و فقط باید در کف های گفته شده اقدام به سرمایه گذاری کرد؛ در مقابل، تا وقتی که مقاومت مهم ۳ سنت شکسته نشود، خبری از روند صعودی و تاچ شدن اهداف بالاتر نخواهد بود!

چرا نباید فعلا نات کوین خرید؟


هدف از ایجاد نات کوین
طی این سالها فعالیت و مطالعه به تحلیلگر اثبات شده که تنها هدف از راه اندازی میم کوین و شت کوین ها جذب نقدینگی برای اکوسیستم و یا پر کردن خزانه تیم توسعه دهنده میباشد. نقدینگی قفل شده اکوسیستم TON بعد از راه اندازی و رویداد لیستینگ نات کوین از ۲۶۷ میلیون دلار به ۴۲۵ میلیون دلار رسیده که تاثیر این میزان تبلیغات و جذب کاربر کاملا مشهود است. دقیقا مشابهش اکوسیستم سولانا است که در اوج کاپیتولاسیون مارکت کریپتو شاخص نقدینگی قفل شده اش از ۹ میلیارد دلار رسیده بود به ۲۲۲ میلیون دلار و وضعیت بدی داشت؛ اما با هوشیاری و برنامه استراتژیک تیم توسعه دهنده بعد از راه اندازی و قرارداد اسمارت کانترکت با میم کوین بنک و پامپ بزرگ چند زیر مجموعه دیگر توانست جیب خزانه را حسابی پر کرده و نقدینگی را هم به ۴.۸ میلیارد دلار برساند!

اگر ریزش قیمت با همین روال جلو برود، حمایت معتبر ۰.۰۱۱ دلار در دسترس خواهد بود؛ در غیر اینصورت با شکست مقاومت ۰.۰۳ دلار میتوان به اهداف ۰.۰۴ و ۰.۰۶۵ دلار فکر کرد. در صورت ریزش عمیق بازار ارز دیجیتال، انتظار داریم حمایت ۰.۰۱۱ دلار نیز از دست برود و قیمت یکبار کف قوی ۰.۰۰۴۶ دلار را لمس کند.


پس در نتیجه، نات کوین و خیلی های دیگر که کلیکی هستند، صرفا با هدف جذب نقدینگی و تبلیغات برای اکوسیستم راه اندازی میشوند؛ به خاطر همین اگر فکر میکنید نهنگ ها، کمپانی ها و تیم توسعه دهنده به فکر پولدار کردن شماست سخت در اشتباه هستید و به یاد داشته باشید حتی در پیش فروش هایی که با احراز هویت سخت گیرانه، قیمت پایین و چارچوب استاندارد ارز دیجیتال دریافت میکنید و یا حتی از طریق رترودراپ ها تسک های رایگان جهت دریافت سکه انجام میدهید، تیم توسعه دهنده آن پروژه به فکر پر کردن جیب خزانه و تامین مالی است نه پولدار کردن شما!!

پس از لیست شدن بازی کلیکی نات کوین در صرافی ها و پامپ قیمت آن، تزریق پول به اکوسیستم بلاک چین تان کوین شدت گرفت و پذیرش بیشتر میم کوین ها ممکن است به روند صعودی قیمت قوت ببخشد. در مقالات قبل به تحلیل تکنیکال تان کوین پرداخته بودیم و از طرفی دیگر، دو بازی کلیکی نسبتا معتبر را با فیلتر های مناسب و اثبات شده بررسی و معرفی کردیم که پیشنهاد میشود پس از خواندن این مقاله، آن دو را نیز بخوانید.

طی این سالها فعالیت و مطالعه به تحلیلگر اثبات شده که تنها هدف از راه اندازی میم کوین و شت کوین ها جذب نقدینگی برای اکوسیستم و یا پر کردن خزانه تیم توسعه دهنده میباشد. شاخص NVT که ساخته ایم نشان دهنده افزایش بیش از حد تراکنش های درون شبکه ای میباشد! پرداخت ها، میزان تراکنش ها و درآمد پروتکل های اکوسیستم تان کوین طبق بررسی ها افزایش یافته است و فقط یک دلیل میتواند داشته باشد، آن هم نات کوین کلیکی است.


وضعیت شاخص NVT
نمودار های آنچین را فقط چند پلتفرم خاص در بازار ارز دیجیتال ارائه میدهند که آن ها هم از نات کوین نمودار خاصی در بساطشان ندارند؛ اما تحلیلگر و نویسنده این مقاله با استفاده از فرمول، مدل ها و جریانات نقدینگی، برای نات کوین شاخص NVT را ساخته و آن را نمودار سازی کرده است تا سرمایه گذاران به وضعیت درون شبکه ای تان کوین و تراکنش های نات کوین آگاهی پیدا کنند. هیجانات خرید نات کوین با ارزش بازار فعلی کاهش یافته است و از طرفی حجم معاملات قابل توجهی در صرافی های متمرکز (CEX) بین المللی نه صرفا ایرانی مشاهده میشود که نشان دهنده افزایش بیش از حد تراکنش های درون شبکه ای میباشد! پرداخت ها، میزان تراکنش ها و درآمد پروتکل های اکوسیستم تان کوین طبق بررسی ها افزایش یافته است و فقط یک دلیل میتواند داشته باشد، آن هم نات کوین کلیکی است.

چرا نباید فعلا نات کوین خرید؟


ارزش گذاری نات کوین!
متریک های ارزش گذاری نات کوین را فقط در خبرگزاری بازار مشاهده خواهید کرد و قصد داریم در این بلاگ در کنار تکنیکال و آنچین و فاندامنتال به ارزش گذاری نات کوین هم بپردازیم تا با ایجاد یک ذهنیت بتوانیم ارزش تقریبی این شت کوین کلیکی را در هدف گذاری قیمت و خرید ها لحاظ کنیم. ارزش بازار رقیق شده توکن NOT به مبلغ ۱ میلیارد و ۸۸۲ میلیون دلار میباشد که کاملا با ارزش بازار عادی برابر است؛ اما در نظر داشته باشید که بر خلاف اکثر تحلیلگران، برنامه اقتصاد توکن ارز های دیجیتال ممکن است بعدا تغییر کند و یا اگر تیم مشکوک باشد، به هم بریزد. نات کوین هم از این قضیه مستثنی نیست و ممکن است همانطور که پس از لیتسنگ و پاداش ماینر های کلیکر تعداد توکن های در گردش و سقف سکه ها تغییر دادند، در آینده نیز این اتفاق بیفتد؛ پس زیاد به سکه در گردش ۱۰۰ درصدی دل خوش نباشید!

طبق بررسی هایی که از سایت کوین مارکت کپ داشتیم، سازمان امنیتی سرتیک و سایبر اسکوب به اعتبار نات کوین ۶ از ۱۰ امتیاز داده اند که بنظر میرسد بیشتر بدلیل حمایت بنیاد تلگرام و تیم توسعه دهنده تان کوین بوده است. داستان ارز هایی مانند هورایزن، ریون کوین، کادنا، کسپا، دوج کوین و شیبا اینو از یک بازی و یا استخراج ساده شروع شد ولی با رشد های چشم و دهان باز کن روبرو شدند که همین اتفاق میتوانست برای نات کوین بیفتد؛ اما برای زمانی که ارزش بازار زیر ۱۰۰ میلیون دلاری داشته باشد نه ۲ میلیارد دلار!

با توجه به مدل های هدف و ارزش گذاری در علم تکنیکال، ریسک نوسانات، امنیت و اعتبار، مقایسه و نسبت های ارزشی میتوان گفت که ارزش ذاتی نات کوین را در صورت روند صعودی اشباع شده، محدوده ۱۰ سنت با ارزش های بازار ۱۰ میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار در جایگاه ۴۰ تا ۵۰ فهرست کوین مارکت کپ (CMC) برای بولران پیش رو برآورد میکنیم.


نتیجه تحلیل ها
البته این ارزش گذاری توسط نویسنده و تحلیلگر مقاله برای اولین بار در فضای تحلیل و شبکه های اجتماعی انجام شده ست که تقریبی است؛ زیرا متریک های بیشتری از این توکن در دست نداریم. در حال حاضر تا وقتی که سقف ۰.۰۳ دلار شکسته نشود، خبری از انفجار نخواهد بود و به یاد داشته باشید که ارزش ذاتی نات کوین را به دلیل وجود هیجانات و تقاضای اشباع شده محاسبه کردیم و بنظر می آید این توکن هیچ هدف و ارزش خاصی بجز تبلیغات، جذب کاربر و نقدینگی برای اکوسیستم تان و تلگرام ندارد.

با توجه به مدل های هدف و ارزش گذاری در علم تکنیکال، ریسک نوسانات، امنیت و اعتبار، مقایسه و نسبت های ارزشی میتوان گفت که ارزش ذاتی نات کوین را در صورت روند صعودی اشباع شده، محدوده ۱۰ سنت با ارزش های بازار ۱۰ میلیارد و ۲۷۰ میلیون دلار در جایگاه ۴۰ تا ۵۰ فهرست کوین مارکت کپ (CMC) برای بولران پیش رو برآورد میکنیم. اما در کوتاه مدت، طبق محاسبات، تراکنش های درون شبکه بیش از اندازه و قیمت درگیر مقاومت ۳ سنت است؛ پس در نتیجه مراقب باشید کلیکرها نات کوین های خود را گران تر به شما نفروشند!


حرف آخر
ارز دیجیتال نات کوین با نماد not یک شت کوین کلیکی میباشد که از طریق تبلیغات تلگرام، جذب کاربر و هدایت نقدینگی به سمت اکوسیستم تان کوین، دروازه مارکت را به روی بازی های tap to earn باز کرد. جهت بازار کمی ریسک دار است و بنظر می آید تا چند ماه آینده یک ریزش داشته باشیم؛ از طرفی نات کوین هم وارد محدوده اشباع خرید شده است و این موارد ما را از خرید این سکه نگران میکند. طبق محاسبات، تراکنش های درون شبکه بیش از اندازه و قیمت درگیر مقاومت ۳ سنت است؛ پس در نتیجه مراقب باشید کلیکرها نات کوین های خود را گران تر به شما نفروشند!

کد خبر: ۲۹۰٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha