۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۴
۵ هزار قالی‌باف در زنجان بیمه هستند
مدیرکل تأمین اجتماعی زنجان:

۵ هزار قالی‌باف در زنجان بیمه هستند

زنجان- عزیزخانی، مدیرکل تأمین اجتماعی زنجان گفت: در حال حاضر پنج هزارنفر از قالی‌بافان استان معادل پنج درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

حمید رضا عزیزخانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، از وجود بیش از ۵۹ هزار و ۳۰۰ بافنده قالی در استان زنجان خبر داد و گفت: در استان باید قالی بافان واقعی بیمه شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از پنج هزار نفر از فرشبافان استان زنجان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت: کارگاه‌های فرشبافی به تعداد پنج نفر از مزایای کمک دولتی برای بیمه بهره مند می‌شوند و در حال حاضر طرح بیمه فراگیر خانواده در حوزه‌های مختلف در حال اجراست و طبق ابلاغ سیاست‌های کلان کشور در سال ۱۴۰۱ موضوع گسترش بیمه‌های اجتماعی و همگانی مورد توجه قرار گرفت.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان زنجان، با بیان اینکه شاغلان این حرفه برای بیمه قالیبافی و در قالب مشاغل آزاد می‌توانند از سه نوع پوشش بیمه‌ای استفاده کنند،گفت: متقاضیان نوع اول از بیمه فراگیر با نرخ ۱۲ درصد، تعهدات بیمه‌ای شامل بازنشستگی و فوت بعد از بازنشستگی به مبلغ ماهانه هشت میلیون و ۶۰۰ هزار ریال به اضافه ۲ درصد کمکی دولتی بهره مند می‌شوند.

عزیز خانی تاکید کرد: نوع دوم بیمه فراگیر با نرخ ۱۴ درصد با تعهدات بیمه‌ای بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی است و مبلغ ماهانه آن نیز حدود ۱۰ میلیون ریال با در نظر گرفتن دو درصد کمک دولتی است.

وی افزود: نوع سوم بیمه با نرخ ۱۸ درصد، تعهدات بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کار افتادگی را در بر می‌گیرد که مبلغ ماهانه آن ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال با احتساب دو درصد کمک دولتی است.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha