۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
صادرات ۳۷۵۰ تنی مرغ ایران؛ صادرات نقش تنظیم گری بازار دارد| عمان و ازبکستان بازارهای جدید صادراتی
در پاسخ به بازار مطرح شد:

صادرات ۳۷۵۰ تنی مرغ ایران؛ صادرات نقش تنظیم گری بازار دارد| عمان و ازبکستان بازارهای جدید صادراتی

نایب رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به صادرات ۳۷۵۰ تنی مرغ از اسفندماه گذشته گفت: صادرات با هدف تنظیم بازار انجام میشود و علاوه بر عراق بازارهای عمان، ازبکستان و تاجیکستان هم مستعد هستند.

بازار؛ گروه کشاورزی: در نشست خبری که امروز دوشنبه ۲۱ خردادماه با حضور اعضای هیات مدیره اتحادیه سراسری مرغدارن گوشتی برگزار شد، سید صدرالدین عظیمی نایب رئیس اتحادیه با اشاره به شروع شدن روند صادراتی گوشت مرغ به بازارهای صادراتی گفت: سال قبل در چنین زمانی برای تامین بازار داخل به اجبار واردات مرغ رقم خورد اما امروز خوشبختانه با تلاش تولیدکنندگان و همراهی مسئولین و وزارتخانه صادرات مرغ به کشور عراق داریم.

نایب رئیس اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی: صادرات در حقیقت در جهت تنظیم بازار بوده و به نوعی نقش تنظیم گری دارد، ضمن اینکه صادرات ابزاری برای بهبود کیفیت گوشت مرغ نیز بوده است

عظیمی افزود: نکته قابل تامل اینکه صادرات در حقیقت در جهت تنظیم بازار بوده و به نوعی نقش تنظیم گری دارد. ضمن اینکه صادرات ابزاری برای بهبود کیفیت گوشت مرغ نیز بوده است.

تلاش برای پوشش بخشی از نیاز بازار ۴۰۰ میلیون نفری اطراف

وی با بیان اینکه صادرات به خصوص صادرات الان به عراق کمی کُند شده چرا که بازار عراق به نوعی به اشباع رسیده است گفت با این وجود به دنبال بازارهای دیگر هستیم.

این مقام صنفی در پاسخ بازار مبنی بر اینکه طبق بازارسنجی های صورت گرفته کدام بازارهای دیگر مستعد تولیدات ایران در این حوزه هستند گفت: ما سعی داریم بخشی از نیاز بازار ۴۰۰ میلیون نفری اطراف را پوشش بدهیم و در این راستا بازار کشورهای عمان، ازبکستان و تاجیکستان در دست اقدام است.

صادرات ۳هزار و ۷۵۰ تن گوشت مرغ از اسفندماه ۱۴۰۲ تا امروز

عظیمی افزود: البته عراق نیز خواهان مرغ زنده ایران است با این وجود به دلیل بحث نقل و انتقالات نیاز به زیرساخت های مناسب دارد و لذا فعلا جزو آمارهای ما قرار ندارد.

وی در خصوص میزان صادرات نیز اظهار داشت: از اسفندماه سال ۱۴۰۲ که به صورت محدود و آزمایشی انجام شد تا تاریخ ۱۷ خردادماه جاری در مجموع ۳هزار و ۷۵۰ تن صادرات مرغ صورت گرفته است.

کد خبر: ۲۹۰٬۵۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha