۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
ساخت ۶۰ شهرک مسکونی در کشور تصویب شد
معاون وزیر راه و شهرسازی:

ساخت ۶۰ شهرک مسکونی در کشور تصویب شد

مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ساخت ۶۰ شهرک مسکونی در کارگروه زیربنایی مسکن تصویب و مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک آغاز شده است.

به گزارش بازار، ارسلان مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ شهرک مسکونی در کارگروه زیربنایی استان تصویب شده است گفت: سازمان ملی زمین و مسکن مطالعات امکان‌سنجی و مکان‌یابی شهرک‌های مسکونی دولتی را در سراسر کشور آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون مطالعات مکان‌یابی ۴۰ شهرک به شورای‌ عالی ارسال شده و طرح جامع ۱۱ شهرک مسکونی دولتی به مساحت ۳ هزار و ۵۹۶ هکتار و در ۴ استان به تصویب شورای‌عالی شهرسازی رسیده است گفت: پروانه تاسیس این شرکت ها به نام دولت جمهوری اسلامی با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن صادر شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: این شهرک‌ها در شهرهای شیراز و جهرم و در استان قم در محدوده موسوم به پرنیان، استان مازندران در نزدیکی شهرهای ساری، بابلسر و گلوگاه و در استان یزد در نزدیکی شهر یزد قرار دارند.

مالکی بیان کرد: نظرات کارشناسی تمامی دستگاه‌های ذیربط در سیر مراحل ۴ گانه تصویب شامل کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه‌ریزی استان، کمیته فنی و شورای عالی شهرسازی و معماری یک مرتبه برای مکان‌یابی و یک مرتبه برای طرح جامع اخذ می‌شود که در نهایت با تصویب کمیته شهرک‌های مسکونی دولتی به مرحله اجرا می‌رسد.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha