۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
ریزش شاخص صنعت بانکداری تا کجا خواهد بود؟
صنعت بانکی در هفته ای که گذشت

ریزش شاخص صنعت بانکداری تا کجا خواهد بود؟

شاخص گروه بانکی حمایت ۸۲۰۰ واحد خود را از دست داده است و اگر نتواند در روز های آتی آن را پس بگیرد، ریزش تا حمایت معتبر ۷۵۰۰ واحد محتمل خواهد بود.

هادی بهرامی؛ بازار: همانطور که میدانید تحلیل و بررسی موسسات بانکی بدلیل نقش مهمشان در اقتصاد و گردش نقدینگی کشور، حائز اهمیت میباشد؛ به همین خاطر در ادامه به گزارش تحرکات این صنعت در هفته ای که گذشت را بررسی و روند پیش روی آن را تحلیل خواهیم کرد.

شاخص گروه بانکی طی دو هفته ای که گذشت با ۲.۵ درصد رشد مواجه شد و پس از ایجاد یک کف مینور در محدوده ۷۹۲۸ واحد توانست با کمی افزایش به محدوده ۸۱۳۸ واحد برسد؛ این در حالیست که شاخص کل بورس نوسانی نداشت و شاخص هم وزن نیز با افت ۲.۵ درصدی به محدوده ۶۷۲ هزار و ۴۳۰ واحد رسیده است که نشان میدهد شاخص هم وزن نسبت به شاخص های کل بیشتر و از صنعت بانکداری کمتر افت داشته است.

شاخص گروه بانکی در یکماه اخیر منفی ۵ درصد، در ۶ ماه اخیر منفی ۹ درصد و در یکسال اخیر منفی ۲۱ درصد بازدهی داشته است که با توجه به نرخ تورم، شرایط اقتصادی و سطح انتظارات سهامداران وضعیت قابل قبولی ندارد و اگر به همین روند ادامه دهد، سهام شرکت های بانکی ریزش بیشتری را تجربه خواهند کرد. در این شرایط اقتصادی و تورمی که معیشت و سطح رفاه مردم را نابود کرده است، انتظار سهامدار از محل رشد اقتصادی و مولد سرمایه گذاری بسیار زیاد است؛ این در حالیست که هیچکدام از این انتظارات برآورده نشده است!



تحلیل تکنیکال شاخص
شاخص صنعت بانکداری طی دو ماه اخیر با واکنش منفی در برخورد با مقاومت ۹۴۳۰ واحد مواجه شد که اصلاح را آغاز کرد و در حال حاضر در محدوده ۸۱۳۸ واحد قرار دارد. حمایت ۸۲۰۰ واحد یک محدوده اثبات شده و قوی محسوب میشد که متاسفانه با بی تدبیری مسئولین و جو منفی بازار بورس از دست رفت که حمایت معتبر بعدی ۷۵۰۰ واحد در دسترس خواهد بود؛ البته بعید است این حمایت هم بخواهد از دست برود.

بازار و شاخص ها کشش ریزش بیشتر را ندارند؛ زیرا سهامداران انتظار بسیار بیشتری دارند و همچنین حمایت های از دست رفته باید پس گرفته شود وگرنه ریزش بیشتری تا حمایت های پایین تر خواهیم داشت. اگر شاخص صنعت بانکداری که یک شاخص تاثیر گذار بر کلیت بازار است ریزش بیشتری داشته باشد، سهام تک تک شرکت های بانکی با افت قابل توجهی همراه با وحشت در روز های منفی مواجه خواهند شد!

حمایت ۷۰۰۰ واحد یک کف بسیار قوی جهت خرید های سنگین است که بنظر میرسد برای تشکیل کانال تریدینگ رنج و فاز انباشت قبل از انفجار مناسب باشد؛ اما احتمال خیلی کمی وجود دارد که شاخص بخواهد تا آن محدوده ریزش داشته باشد. شاخص در صورت پس گرفتن حمایت از دست رفته ۸۲۰۰ واحد میتواند تا سقف ۹۴۳۰ واحد رشد کند که اگر روند صعودی قدرت بیشتری داشته باشد میتواند با عبور از مقاومت ۹۴۳۰ واحد تا سقف تاریخی ۱۰۲۰۰ واحد صعود را تجربه کند.

ریزش شاخص صنعت بانکداری تا کجا خواهد بود؟


وضعیت ۵ سهام برتر
شاخص صنعت بانکداری طی دو هفته اخیر با افزایش ۲.۵ درصدی همراه شد و به دنبال نوسانات خنثی بازار بورس رنج متمایل به منفی حرکت کرد که در ادامه به اعلام وضعیت بازار ۵ سهم برتر از گروه بانکداری خواهیم پرداخت؛ البته در نظر داشته باشید که ارقام به میلیارد تومان نوشته شده اند و بازدهی نیز به درصد حساب شده است.

نام سهام بانکی

ارزش بازار | م ت

ارزش معاملات

بازدهی هفته پیش

وبملت

۱۵۳,۳۶۰

۵۶

۱.۷

وتجارت

۴۳,۰۰۰

۶۱

۵.۷

وبصادر

۳۳,۹۸۳

۱۹

-۲.۱

ونوین

۱۷,۷۸۷

۱۴

۲.۴

وپاسار

۸۰,۹۰۳

۹

-۱.۳

کد خبر: ۲۹۰٬۳۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha