۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۴
اجرای ۱۵ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود
مدیرعامل شرکت آبفای زنجان خبر داد؛

اجرای ۱۵ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود

زنجان- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان گفت: امسال ۱۵ طرح آبرسانی روستایی و شهری در شهرستان ایجرود در دست اجرا قرار دارد.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان، علی محمد نادرخانی گفت: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۲ میلیارد ریال از محل منابع مختلف از جمله اعتبارات محرومیت زدایی و روستاهای فاقد دهیاری تأمین اعتبار شده است.

وی افزود: اجرای عملیات اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب شهر زرین آباد به طول بیش از یک کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال از جمله این طرح‌ها است..

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان بیان کرد: این طرح با هدف کاهش هدر رفت آب و ارائه خدمات پایدار برای مشترکین زرین آبادی اجرا می‌شود که تا کنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نادرخانی گفت: اجرای طرح آبرسانی در ۵ روستای فاقد دهیاری شهرستان ایجرود نیز از دیگر اقدامات شرکت آبفا در این شهرستان است.

وی ادامه داد: روستاهای قره بلاغ، تازه کند، چولجه صائین، دورموشقان و بزین با جمعیتی افزون بر ۷۰۰ نفر و با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد ریال آبرسانی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اضافه کرد: آبرسانی به این ۵ روستا شامل احداث ۵ کیلومتر شبکه توزیع، یک و نیم کیلومتر خط انتقال، حفر و تجهیز دو حلقه چاه و بهسازی دو دهنه چشمه است.

این مسئول خاطرنشان کرد: اجرای عملیات اصلاح و بازسازی شبکه توزیع آب در ۱۴ روستای مجتمع غواصان دریادل به طول ۳۰ کیلومتر، حفر و تجهیز یک حلقه چاه رزرو در روستای جوقین، اصلاح شبکه توزیع آب روستای سعیدآباد و حفر و تجهیز دو حلقه چاه و احداث خط انتقال در روستاهای پاشا چایی و قره بوته نیز از جمله طرح‌هایی است که در آینده نزدیک در شهرستان ایجرود اجرایی می‌شود.

وی یادآور شد: بازسازی قنات روستای قره درق، احداث دو باب مخزن ذخیره آب در روستاهای قوش چی و ملاپیری با ظرفیت ۴۰۰ متر مکعب نیز از دیگر طرح‌هایی است که در قالب طرح‌های محرومیت زدایی در شهرستان ایجرود اجرایی خواهد شد.

گفتنی است شهرستان ایجرود با بیش از ۵۲ هزار نفر جمعیت و ۱۵ هزار مشترک تحت پوشش شرکت آبفا در فاصله ۳۶ کیلومتری از شهر زنجان قرار دارد.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha