۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۵
جهش قابل‌ توجه ظرفیت صنعت پتروشیمی با بهره‌برداری چند طرح در آینده نزدیک
معاون وزیر نفت اعلام کرد

جهش قابل‌ توجه ظرفیت صنعت پتروشیمی با بهره‌برداری چند طرح در آینده نزدیک

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام کرد که با بهره‌برداری از چند طرح پتروشیمی در آینده نزدیک، ظرفیت صنعت پتروشیمی جهش قابل توجهی خواهد داشت.

به گزارش بازار، مرتضی شاهمیرزایی روز شنبه (۱۹ خرداد) در جمع مدیران عامل برخی از طرح‌های پتروشیمی، با اشاره به اهتمام جدی وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تسریع و تکمیل طرح‌های پتروشیمی گفت: برخی از مشکلات موجود از جمله در طرح‌های PDH (پروپان به پروپیلن) و ان‌جی‌ال با نظارت و پایش مستمر طرح‌های پتروشیمی و پیگیری رفع موانع و مسائل پیش‌رو، در حال رفع شدن هستند.

وی اجرای طرح‌های ان‌جی‌ال در صنعت پتروشیمی را از راهبردهای مهم دولت در این صنعت برشمرد و تأکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی به حمایت قاطع از اجرای طرح‌های ان‌جی‌ال مانند ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ و ان‌جی‌ال ۳۲۰۰ متعهد است و امیدوارم با پیگیری شورای معاونان وزارت نفت چالش‌های موجود در مسیر اجرا و تکمیل این طرح‌ها به‌زودی رفع شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: ظرفیت صنعت پتروشیمی با بهره‌برداری از چند طرح پتروشیمی در آینده نزدیک، جهش قابل توجهی خواهد داشت.

متنوع‌سازی بازارهای صادراتی
شاهمیرزایی با تأکید بر لزوم متنوع‌سازی بازارهای صادراتی از سوی شرکت‌های پتروشیمی، ادامه داد: شرکت‌های پتروشیمی باید با بازاریابی منسجم، بازارهای تازه‌ای را شناسایی کنند تا مقاصد صادراتی متنوع‌تر شوند.

وی گفت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد حضور موفق شرکت‌های پتروشیمی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی بوده‌ایم و توانایی‌ها و محصولات صنعت پتروشیمی ایران به خوبی معرفی شده است.

معاون وزیر نفت، ساخت داخل تجهیزات و کالاهای مورد نیاز صنعت را راهبردی مهم در پتروشیمی دانست و بر استفاده طرح‌های پتروشیمی از ظرفیت‌های تولیدکنندگان و سازنندگان ایرانی تأکید کرد.

شاهمیرزایی تصریح کرد: در فرایند بومی‌سازی دانش فنی و تولید کاتالیست‌های مورد استفاده در صنعت، دستاوردهای بزرگی ازسوی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی از جمله شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی کسب شده است.

وی، تعیین تکلیف و فعال شدن طرح‌های پتروشیمی گلستان، ابن‌سینای همدان و زنجان را از دیگر اقدام‌های مؤثر بخش حاکمیت در صنعت پتروشیمی را دانست و یادآور سد: باید تلاش کرد تا ارکان و اجزای بخش خصوصی اقتصادی شوند تا افزون بر افزایش بازدهی و ارتقای بهره‌وری، هدف‌گذاری‌ها محقق شوند.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
      0 0
      طرح ها اگر کاملا تکمیل و آماده بهره برداری شوند جهش رخ می دهد افتتاح زود هنگام طرح ها صرفا برای دستاورد سازی برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شوند