۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
مدیریت در مناطق آزاد کشور یکپارچه می‌شود
نماینده ویژه رییس جمهور در مناطق آزاد:

مدیریت در مناطق آزاد کشور یکپارچه می‌شود

نماینده ویژه رییس جمهور در مناطق آزاد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور با تاکید بر اجرای ماده ۶۵ در مناطق آزاد کشور گفت: با صدور بخشنامه جدید مدیریت مناطق آزاد اروند یکپارچه می‌شود.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی روز یکشنبه در حاشیه افتتاح کلینیک تخصصی مادر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: نظام حکمرانی کشور یکپارچه است و همه اجزای دولت با هم هماهنگ هستند و باید با هم هماهنگ عمل کنند.

وی افزود: شهید آیت الله رئیسی در نشست ۱۸ اردیبهشت ستاد اقتصادی دولت با موضوع مناطق آزاد کشور دستور دادند ماده ۶۵ احکام دائمی برنامه توسعه کشور که مدیر عامل مناطق آزاد را بالاترین مقام اجرای دولت در آن منطقه می داند باید اجرا شود.

عبدالملکی گفت: بر اساس این دستور همه دستگاه‌ها باید اختیارات خود را تفویض کنند هر چند از نظرشهید جمهور به عنوان یک حقوق دان ماده ۶۵ همه اختیارات را به مناطق آزاد تفویض کرده است.

نماینده ویژه رییس جمهور در مناطق آزاد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور بیان کرد: بخشنامه تکمیلی در این خصوص تدوین شده و چند روز گذشته در راستای دستور رئیس جمهور شهید و اجرای ماده ۶۵ ابلاغ شده است و همکاران در مناطق آزاد کشور با تعامل پیگیر مدیریت یکپارچه در مناطق آزاد باشند.

مناطق آزاد و ویژه موتور محرک اصلی اقتصاد کشور هستند

وی اظهار کرد: ماموریت اصلی مناطق آزاد را ایجاد امکانات برای جهش تولید و صادرات عنوان کرد و گفت: با همت دولت سیزدهم این اتفاق افتاده است و مناطق آزاد به مدار ماموریت اصلی خود برگشتند.

عبدالملکی ادامه داد: سرمایه گذاری واقعی محقق شده در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن سه برابر شده است.

نماینده ویژه رییس جمهور در مناطق آزاد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور گفت: تقاضا برای سرمایه گذاری ناشی از بهبود فضای کسب و کار در مناطق آزاد کشور افزایش یافته و یک هزار و ۲۰۰ بسته سرمایه گذاری به ارزش یک هزار و ۱۰۰ همت ارائه شده است.

وی توضیح داد: با مطالعات و امکان سنجی و تامین زیر ساخت‌ها از جمله زمین، آب و برق و مجوزهای صادر شده به صورت بی نام، سرمایه گذاری در مناطق آزاد آسان شده است.

عبدالملکی اظهار کرد: مرکز جراحی محدوده مادر در آبادان با سرمایه گذاری ۸۵۰ میلیارد ریال شامل ۳۵۰ میلیارد ریال از سوی منطقه آزاد اروند و ۵۰۰ میلیارد ریال از طرف بخش خصوصی، بعد از چهار سال مجددا راه اندازی شد.

نماینده ویژه رییس جمهور در مناطق آزاد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری و صنعتی کشور گفت: این مرکز دارای سه اتاق عمل جراحی با امکانات لازم از جمله چشم پزشکی، گوارش و بستری بیماران است که با توجه به هزینه درمانی کمتر در ایران می تواند میزبان بیماران خارجی از کشورهای دیگر باشد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی رودخانه‌های اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کد خبر: ۲۹۰٬۳۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha