۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۵
صنعت گردشگری پیشران اقتصادی استان اصفهان| کمبود اعتبار داریم
مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان مطرح کرد؛

صنعت گردشگری پیشران اقتصادی استان اصفهان| کمبود اعتبار داریم

اصفهان -کرم زاده؛ مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان گفت: در شرایط خاص استان اصفهان، گردشگری مهم ترین پیشران اقصادی استان برشمرده شده است و نیاز به حمایت همه جانبه در این ارتباط برای حفاظت آثار تاریخی داریم.

امیر کرم زاده در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار اثر تاریخی دارد که یک هزار و ۹۴۰ اثر ثبت ملی شده و ۱۵ اثر ثبت جهانی رسیده است و بیش از ۶۰۰ خانه تاریخی و جاذبه‌های مختلف طبیعی، فرهنگی، مذهبی و تفریحی نیز در استان نیز پذیرای گردشگران سرتاسر کشور است.

وی افزود: باتوجه به شرایط ویژه در استان اصفهان، توسعه گردشگری، جزو پیشران های اصلی توسعه اقتصادی استان است که به تبع آن بر فروش و صادرات صنایع دستی نیز تاثیرگذاری خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه اعتبارات میراث فرهنگی استان اصفهان نسبت به حجم بناهای تاریخی و میراث ارزشمند تاریخی در این استان بسیار اندک است، افزود: لازمه رشد و پیشرفت در گردشگری استان و اقتصاد این بخش تخصیص درآمد مناسب است و در این زمینه در استان ضعف داریم.

وی با بیان اینکه لازم است نمایندگان اصفهان در دوره جدید در این زمینه بهد رستی برنامه ریزی کنند، تاکید کرد: امروز شرایط اصفهان به نوعی است که به جای توسعه صنعت باید به فکر توسعه گردشگری باشیم و این موضوع در سند آمایش استان نیز مشخص شده است که با توجه به تداوم خشکی هوا و آلودگی شدید اصفهان در این زمینه باید به فکر توسعه میراث ارزشمند این سرزمین، گردشگری و صنایع دستی و حمایت دولتی در این ارتبط باشیم و بخش خصوصی نیز همانند همیشه در کنار ما باشد.

کرم زاده با تاکید بر ایجاد اشتغال در زمینه گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: با کمتر از پنج میلیارد ریال می توان مشاغل گوناگون در زمینه صنایع دستی ایجاد کرد و این در شرایطی است که ایجاد یک شغل پایدار در حوزه صنعت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه نیاز دارد، بر این اساس حمایت همه جانبه از این صنعت می تواند علاوه بر توسعه اقتصادی استان، اشتغالزایی بسیار خوبی نیز در پی داشته باشد.

کد خبر: ۲۹۰٬۲۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha