۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
مهارت های جدید تحقیق کردن در سال ۱۴۰۳ از زبان اساتید دانشگاه

مهارت های جدید تحقیق کردن در سال ۱۴۰۳ از زبان اساتید دانشگاه

تحقیق کردن یکی از نیازها و اقدامات ضروری همه ما در شرایط مختلف به ویژه دوران تحصیل و موقعیت‌های شغلی است.

به گزارش بازار، تحقیق کردن یکی از نیازها و اقدامات ضروری همه ما در شرایط مختلف به ویژه دوران تحصیل و موقعیت‌های شغلی است. یادگیری مهارت های جدید تحقیق کردن در سال ۱۴۰۳ به ما کمک می کند تا با دقت و کیفیت بالاتری نسبت به انجام پژوهش و تحقیق اقدام کنیم. پس اگر شما هم به دنبال فراگیری بهترین مهارت ها و راهکارهای تقویت مهارت تحقیق از زبان اساتید دانشگاه هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید!

مهارت های جدید تحقیق کردن در سال ۱۴۰۳

در این بخش قصد داریم به بررسی مهمترین و کاربردی ترین تکنیک های تحقیق کردن از زبان اساتید بپردازیم. مهارت هایی که یادگیری و تسلط بر آن ها راهگشای بسیاری از چالش ها و انجام دقیق و سریع تحقیق خواهد بود.

  1. مدیریت زمان، شاهکلید موفقیت در تحقیق

اگر به دنبال انجام یک تحقیق خوب و دقیق هستید، باید مدیریت زمان و برنامه ریزی مناسبی داشته باشید. به گفته بسیاری از اساتید دانشگاه، داشتن یک جدول زمانی نه چندان پیچیده می تواند به شما کمک فراوانی کند. جدولی که مراحل تحقیق را به اجزای مختلفی تقسیم نموده و برای هرکدام بازه زمانی مشخص کرده باشد. این کار علاوه بر ایجاد نظم و انضباط کاری سبب آرامش فکری و ذهنی محقِق خواهد شد.

  1. ارتباط با تکنولوژی و فناوری جدید، واجب تر از نان شب!

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای تحقیق، یکی از مهمترین مهارت های پژوهش، ارتباط با ابزارهای جدید تحقیقی است. از انواع نرم افزارها و وبسایت های معتبر گرفته تا انواع هوش مصنوعی و ابزارهای آنالیز دیتا. یادگیری این مهارت به قدری در کیفیت تحقیق مؤثر است که به جرأت می‌توان گفت، استفاده از آن از نان شب واجب تر است!

  1. برای کسب اطلاعات و جمع آوری دیتا یک بعدی نباشید!

یکی از مهارت های جدید تحقیق، تک بعدی نبودن و کسب اطلاعات از طریق مسیرهای مختلف است. امروزه ابزارهای کسب اطلاعات و منابع تحقیق بسیار زیاد است. اما در این میان باید هوشمندانه و با ذکاوت عمل کرد. بسیاری از اساتید معتقدند، رمز موفقیت در تحقیق کردن داشتن منابع اطلاعاتی متنوع و معتبر است. بنابراین، تنها به یک مرجع و یا یک روش کسب اطلاعات اکتفا نکنید. سری به وب سایت های معتبر بزنید. مقالات روز مرتبط با موضوع تحقیق را بررسی کنید. با کتابدارها و دانشجویان دارای تجربه در انجام تحقیق دانشجویی مشورت کنید. داشتن استاد راهنما و مشاور نیز گزینه هوشمندانه ای است.

  1. مهارت آنالیز دیتا و اطلاعات

بدون شک یکی از مهارت های جدید تحقیق کردن در سال ۱۴۰۳ استفاده از ابزارهای آنالیز دیتا است. از نرم افزارهای تحلیلی و آماری نظیر SPSS و Nvivo گرفته تا انواع روش های نموداری و جدول مقایسه ای. شما بسته به روش تحقیق و نوع نتایج باید بتوانید اطلاعات به دست آمده را تجزیه و تحلیل کنید. برای این کار آشنایی با نرم افزارهای پرکاربرد، مشورت با دانشجویان و اساتید در کنار بررسی نحوع ارائه نتایج در پژوهش های به روز و معتبر کمک کننده خواهد بود.

  1. مهارت نگارش و ارائه مطالب

یکی از جنبه های مهم تحقیق کردن، نوشتن آن در فرمت گزارشات مختلف و نحوه پرزنت یا همان ارائه مناسب است. باتوجه به آماده بودن اغلب مراجع و منابع، جنبه نگارشی بسیاری از افراد نیاز به تقویت و بهبود دارد. از این رو تقویت مهارت نگارشی با مطالعه مقالات و تحقیق های معتبر، به راحتی امکان پذیر است. بررسی فرمت های استاندارد و قواعد پژوهش نویسی نیز مؤثر است. همچنین کار با نرم افزارهای کاربردی در این زمینه نظیر ورد، اکسل و پاورپوینت نیز بسیار ضروری است.

روش های تقویت مهارت تحقیق از زبان اساتید دانشگاه

بدون شک مهارت ها و توانایی های تحقیق و پژوهش قابل پرورش است.برای این کار می توان اقدامات و تمیرینات مختلفی را مد نظر قرار داد. در ادامه به مهمترین راهکارهای افزایش توانایی و مهارت تحقیق کردن اشاره می کنیم:

  • اصول را بشناسید!

یادگیری و ارتقای توانایی بدون شناخت اصول و مبانی تحقیق امکان پذیر نیست. شما برای آن که بتوانید یک تحقیق خوب داشته باشید باید نسبت به اصول و قواعد مسلط شوید. اصول تأثیرگذاری مثل انتخاب موضوع تحقیق، روش جمع آوری منابع، چگونگی نتیجه گیری و مهمتر از همه نحوه ارائه نتایج و گزارش.

  • مطالعه، مطالعه و باز هم مطالعه!

به گفته اساتید دانشگاه، یکی از بهترین تکنیک ها برای تقویت مهارت تحقیق، بررسی پژوهش های انجام شده تویط سایرین است. ببینید تحقیق های خوب و معتبر چگونه عمل کرده اند؟ صورت مسئله و مقاهیم را چطور به مخاط انتقال داده اند؟ شرح تحقیق و نتیجه گیری آن ها چگونه است؟ برای ارتقای سطح کیفیت تحقیق از چه تکنیک هایی استفاده کرده اند؟ پاسخ این پرسش ها به اندازه چندین واحد دانشگاهی برایتان دستاورد دارد.

  • شرکت در دوره های آموزشی و سمینار

دوره های مختصر و مفید، ورکشاپ و سمینارهای مختلفی برای آموزش تحقیق برگزار می شود. شرکت در کلاس های اساتید برجسته و صاحب تجربه در این خصوص می تواند راهکار خوبی برای تقویت مهارت تحقیق باشد. دوره هایی که به شما تکنیک ها و ابزارهای لازم و مؤثر برای تحقیق را آموزش دهد.

  • هیچی تمرین نمی شه!

شما هر چقدر هم از لحاظ تئوری خود را تقویت کنید تا زمانی که عملاً وارد پروسه تحقیق نشوید، نمی توانید تکنیک های لازم را به کار بگیرید. پس از موضوعات و پژوهش های کوجک کلاسی شروع کنید تا روش ها و مهارت های تحقیق کردن را به خوبی فرا بگیرید.

  • مشاوره، حلقه گمشده در زنجیره تحقیق

بسیاری از اساتید علت بروز مشکلات و چالش های متعدد در تحقیق را عدم استفاده از تجربه افراد متخصص می دانند. مشورت باعث می شود چشم انداز بهتری از فرآیند تحقیق داشته باشید. راهکارهای مناسب برای انتخاب موضوع و منابع پژوهشی را دریافت کنید. همچنین در مدیریت زمان و انجام تحقیق در سریع ترین زمان نیز مشورت می تواند بسیار مؤثر باشد.

بهترین راهکار برای تقویت مهارت تحقیق کردن آن است که وارد رینگ شوید!

همان طور که دیدید تحقیق کردن کار ساده ای نیست و نیاز به مهارت های خاصی دارد، از همین رو می توانید از موسسه های معتبر و افراد با تجربه نیز کمک بگیرید. یکی از این مجموعه ها سایت پروژستان است که خدمات انجام تحقیق را به بهترین شکل ارائه می دهد. برای دسترسی به این سایت روی " انجام تحقیق " کلیک کنید.


 

کد خبر: ۲۹۰٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پرستو RU ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      0 0
      با سلام و خسته نباشید. من تا حالا از سایت پروژستان واسه انجام تحقیق و پروژه های دیگم اقدام نکردم ممنون که این سایت رو معرفی کردید امیدوارم که سایت خوبی باشه.