۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۲
معرفی انواع اسپلیت و کاربردهای آن

معرفی انواع اسپلیت و کاربردهای آن

اسپلیت یا کولر گازی جزو برترین دستگاه های تهویه و تولید هوای مطبوع است که در دنیای امروزه کاربردی فوق العاده را برای استفاده های مختلف به همراه دارد.

به گزارش بازار، اسپلیت یا کولر گازی جزو برترین دستگاه های تهویه و تولید هوای مطبوع است که در دنیای امروزه کاربردی فوق العاده را برای استفاده های مختلف به همراه دارد. اسپلیت ها از لحاظ نوع کارکرد به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شوند که هر کدام در راستای رفع برخی از نیازمندی ها کاربردی عالی را ارائه می دهند. به بیان کلی بسته به نوع اسپلیت می توان کارکردی متمایز را از آن برای بهره وری کامل دریافت کرد. ما در این مطلب از بامی تک به معرفی انواع اسپلیت و کاربردهای آن در موارد مختلف می پردازیم.

اصلی ترین اِلمان ها در خرید انواع اسپلیت

قبل از اقدام به خرید اسپلیت باید نسبت به بررسی نیازها و موارد مختلف تأثیر گذار بر روی انتخاب خود بپردازید. اسپلیت ها در انواع مختلفی توسط برندهای سازنده لوازم برقی روانه بازار می شوند که هر کدام به نوعی برای برخی از افراد مناسب خواهند بود. تنوع بالای این محصولات در برخی از موارد باعث ایجاد سردرگمی در خرید می شود. با در نظر گرفتن موارد کلی حائز اهمیت می توانید به نوعی هوشمندانه تر نسبت به خرید اسپلیت اقدام کنید.

برند سازنده

برندهای مختلفی در عرصه تولید کولر گازی های متنوع در بازار فعالیت دارند اما به صورت کلی چند برند اصلی که به دلیل فعالیت مداوم و پیشینه قوی مورد تأیید بسیاری از خریداران هستند شامل برندهای زیر هستند :

  • ال جی
  • اجنرال
  • جنرال
  • گری
  • هایسنس
  • مدیا استار
  • یونیوا

در وهله اول حتماً برند مدنظرتان در خرید اسپلیت را مشخص کنید. هر کدام از برندهای نام برده در زمینه ای بهتر از سایر برندها عمل می کنند و شما با انتخاب برند سازنده می توانید تا حد زیادی تنوع محصولات را کاهش دهید تا بهتر بتوانید کولر گازی مدنظرتان را بیابید.

ظرفیت

ظرفیت یکی دیگر از موارد کلیدی در خرید اسپلیت است. با یک بررسی کلی در معرفی انواع اسپلیت و کاربردهای آن باید گفت تنوع مدل های اسپلیت دیواری به نسبت دیگر انواع اسپلیت بالاتر است و پس از آن برخی از مدل های اسپلیت ایستاده در ظرفیت های مختلف عرضه می شوند. ظرفیت که با نشانگر btu سنجیده شده بر حسب متراژ محیط متفاوت است و بهتر است حتماً قبل از اقدام به خرید اسپلیت متراژ محیطی که قصد خرید را برای آن دارید بسنجید. در جدول زیر می توانید ظرفیت های مختلف مناسب برای متراژهای متفاوت را مشاهده فرمایید.

ظرفیت کولر گازی طبقات معمولی طبقات آفتاب گیر
۹۰۰۰ بی‌تی‌یو ۱۵ متر مربع ۱۲ متر مربع
۱۲۰۰۰ بی‌تی‌یو ۲۵ متر مربع ۱۷ متر مربع
۱۸۰۰۰ بی‌تی‌یو ۳۵ متر مربع ۲۵ متر مربع
۲۴۰۰۰ بی‌تی‌یو ۵۰ متر مربع ۳۵ متر مربع
۳۰۰۰۰ بی‌تی‌یو ۶۵ متر مربع ۴۵ متر مربع
۳۲۰۰۰ بی‌تی‌یو ۷۵ متر مربع ۵۵ متر مربع
۴۵۰۰۰ بی‌تی‌یو ۸۰ متر مربع ۶۵ متر مربع
۶۰۰۰۰ بی‌تی‌یو ۱۰۵ متر مربع ۸۰ متر مربع
۹۰۰۰۰ بی‌تی‌یو ۱۵۵ متر مربع ۱۱۵ متر مربع

شرایط آب و هوایی

جالب است بدانید اصلی ترین معیاری که می توان با در نظر گرفتن آن بهترین انتخاب را در خرید کولر گازی داشت شرایط آب و هوایی محیط است. شهرهای مختلف در موقعیت های جغرافیایی متفاوت نیازمند اختصاص نوع اسپلیت های متمایز هستند. به صورت کلی برای مناطق بسیار گرم و خشک که اکثر شهرهای جنوبی کشور را در بر می گیرد نوع اسپلیت های تک عملکرده سرمایشی مناسب است؛ برای دیگر شهرها مدل های رایج اسپلیت که دارای ۲ عملکرد سرد و گرم هستند متناسب خواهد بود. از طرفی دیگر گرمای شدید در فصل تابستان نیازمند استفاده از کولر گازی های موتور سنگین با اینورترهای قوی می باشد.

انواع اسپلیت و کاربردهای آن

معرفی انواع اسپلیت و کاربردهای آن

اسپلیت دیواری

اسپلیت دیواری رایج ترین نوع کولر گازی در تنوع بالای انواع اسپلیت و کاربردهای آن می باشد. این سری از اسپلیت ها ظاهری نسبتا یکسان دارند و از ۲ یونیت داخلی و خارجی برخوردار شده اند. یونیت داخلی همانطور که از نامش پیداست بر روی دیوار نصب شده و یونیت خارجی نیز که به عنوان موتور دستگاه شناخته می شود در فضای بیرون از محیط قرار می گیرد. این دو یونیت از طریق لوله مسی به هم متصل می شوند و هوای تولید شده توسط موتور از طریق یونیت داخلی جریان یافته و در سراسر محیط پخش می شود.

همراه اسپلیت های دیواری یک ریموت کنترل عرضه شده و با توجه به امکان کنترل راحت دستگاه، موقعیت نصب آن بر روی دیوار اهمیت چندانی ندارد. تنوع بالای محصولات عرضه شده از سری کولر گازی های دیواری آن ها را به محبوب ترین انواع اسپلیت تبدیل کرده است. شما می توانید از مدل های اینورتردار برای قدرت خنک کنندگی بالاتر بهره بگیرید و طبق جدول ظرفیت نسبت به انتخاب بهترین گزینه برای خرید اقدام فرمایید.

مزایا

نصب و راه اندازی بدون دردسر

امکان تنظیم درجه حرارت گسترده

تنوع بالا در ظرفیت های مختلف

مقرون به صرفه از لحاظ مصرف انرژی

معایب

برای فضاهای بسیار مناسب نیست

نیازمند فضای متناسب بر روی دیوار

اسپلیت ایستاده

در مطلب معرفی انواع اسپلیت و کاربردهای آن، کولر گازی ایستاده نیز جزو برترین مدل های اسپلیت محسوب می شود. این مدل از کولر گازی ها برخلاف مدل های دیواری که بر روی دیوار نصب می شدند در فضای داخلی و بر روی سطح زمین قرار می گیرند. اسپلیت ایستاده اکثرا ظرفیت های بالا را شامل شده و برای خنک کردن محیط هایی با متراژ نسبتا بالا که در اسپلیت های دیواری قابلیت خنک کردن آن ها وجود ندارد مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت کولر گازی های ایستاده به دلیل ظرفیت و قدرت خنک کنندگی عالی نسبتا بالا بوده و برای خنک کردن محیط هایی همچون فضای ادارات و محیط های بزرگ کاربرد دارند.

مزایا

مناسب برای فضاهای بزرگ

قدرت خنک کنندگی بالا

امکان بررسی راحت فیلترهای کولر گازی

سرعت بالا در پخش هوای خنک

معایب

نیازمند فضای زیاد برای قرارگیری

ابعاد بزرگ و عدم راحتی در جابه جایی

عدم پخش مناسب در صورت وجود موانع جلوی ورودی

اسپلیت سقفی

اسپلیت سقفی که با نام کولر گازی مرکزی یا داکت نیز از آن یاد می شود یکی دیگر از انواع اسپلیت است. این مدل از کولر گازی ها باید قبل از انجام طراحی کامل منزل نصب شوند؛ چراکه مرکز اصلی آن ها به صورت کلی در سقف محیط کار گذاشته می شود. بهترین مزیت در مورد این نوع اسپلیت ها امکان پوشش دهی محیط های بزرگ و چندکاناله بودن می باشد. از فناوری مدرن ترموستات در این مدل از اسپلیت ها استفاده شده که قابلیت برنامه ریزی با بخش مرکزی را دارا هستند. برای فضاهای خانه که دارای چندین اتاق و محیط های مختلف هستند استفاده از اسپلیت های سقفی به صورت یکپارچه انتخابی عالی خواهد بود.

مزایا

پوشش دهی محیط های بزرگ

قدرت خنک کنندگی بالا

خنک شدن اتاق های متعدد به صورت همزمان

کاهش رطوبت منزل

معایب

مصرف انرژی بالا

با بروز مشکل در مجاری پخش عملکرد کل سیستم دجار خلل می شود

اسپلیت پنجره ای

یکی دیگر از مدل های مناسب در معرفی انواع اسپلیت و کاربردهای آن اسپلیت پنجره ای است. همانطور که از نام این مدل پیداست به صورت منحصربفر در فضای پنجره ها قابلیت نصب شدن را دارد. اغلب اسپلیت های پنجره ای با ظرفیت های متوسط تولید شده اند و تنوع چندانی در مدل های موجود از این سری به چشم نمی خورد. اسپلیت های پنجره ای به صورت تک پنلی عرضه شده اند و دقیقا بخش مربوط به تنظیم هوای آن در قسمت خارجی و بخش پخش جریان هوا در قسمت داخلی قرار می گیرد.

در اسپلیت های پنجره ای محل نصب باید دقیقا در فضای بدون درز درون شیشه پنجره قرار گیرند. مکش هوای گرم محیط و تصویه آن به هوای خنک توسط فیلترهای تصفیه قوی انجام می شود و برای محیط های با متراژ کم که فضای چندانی در محیط برای قرارگیری کولر گازی ندارند انتخابی مناسب محسوب می شوند.

مزایا

نگه داری راحت

قیمت پایین

نصب کم هزینه و آسان

معایب

احتمال صدای بالا به دلیل یکپارچه بودن سیستم

نمای کلی پنجره از حالت معمول خارج می شود

حتما باید نزدیک پنجره پریز وجود داشته باشد

اسپلیت پرتابل

یکی از محبوب ترین مدل های موجود در معرفی انواع اسپلیت و کاربردهای آن اسپلیت پرتابل است. کولر گازی های پرتابل نیز همچون مدل های پنجره ای ابعادی کوچک دارند و به صورت خاص برای قرارگیری در محیط هایی با متراژ کم طراحی شده اند. این مدل از اسپلیت ها به صورت یک بدنه واحد در محیط قرار می گیرند و از لحاظ ظاهری تا حدی شبیه به مدل های ایستاده می باشد. ابعاد کوچک و حمل و جابه جایی راحت در این مدل از کولر گازی ها باعث شده بتوانید به راحتی آن ها را در محیط های مدنظرتان جابه جا کنید. البته در نظر داشته باشید محیطی که کولر گازی را در آنجا قرار می دهید باید نزدیک پنجره باشد تا قیف مخصوص انتقال هوای گرم به خارج از محیط امکان تخلیه هوا را داشته باشد.

مزایا

راه اندازی و نصب راحت

امکان جابه جایی و حمل راحت

عدم نیاز به نصب دائمی در یک محیط

معایب

سروصدای کمی بالاتر از حد معمول

عدم پوشش دهی محیط های بزرگ

ضرورت نزدیک بودن به پنجره و پریز

مسدود شدن بخشی از پنجره به واسطه اسپلیت

  

بهترین انواع اسپلیت موجود در بامی تک

شما می توانید جدیدترین و مناسب ترین اسپلیت ها را با قیمت مناسب و تخفیف عالی را به صورت آنلاین و تماس تلفنی از وب سایت بامی تک خریداری کنید. برای خرید، به وب سایت بامی تک https://bamitak.com مراجعه کنید و مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

کولر گازی دیواری اجنرال سوپر اسمارت اینورتر پلاس ۲۰۲۴

کولر گازی دیواری ال جی سوپر اسمارت اینورتر پلاس ۲۰۲۴

کولر گازی دیواری گری

کولر گازی ایستاده اجنرال گلد

کولر گازی ایستاده

کولر گازی پنجره ای مدیا استار

کد خبر: ۲۹۰٬۲۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha