۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۰
عرضه ۹۰ هزار تن شکر در بازارگاه
قائم مقام وزیر صمت اعلام کرد

عرضه ۹۰ هزار تن شکر در بازارگاه

قائم مقام وزیر صمت در امور تجارت و تنظیم بازار گفت: ۹۰ هزار تن شکر در بازارگاه عرضه شده و ۲۰۰ هزار تن شکر هم در لنگرگاه‌ها در آستانه ترخیص است.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر در امور تجارت و تنظیم بازار در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد گفت: طی چند سال گذشته به دلایل مختلف چالش هایی در حوزه تولید در بخش کشاورزی داشتیم که همین موضوع باعث کمبود یا مشکلاتی در مسیر تامین نهاده‌های تولید شده بود.

وی افزود: طی چندسال گذشته و همزمان با پیگیری‌هایی که صورت گرفت و اقداماتی که دولت انجام داد در حال حاضر در کلیه نهاده‌های کشاورزی وضعیت بسیار مطلوبی داریم.

وی ادامه داد: در بحث ذرت و در تولید مرغ، تخم مرغ نهاده های مورد نیاز دامداران و مرغداران تامین کردیم و امروز حدود ۱ میلیون ۵۰۰ هزار تن ذرت بر روی سامانه بازار در دسترس تولیدکنندگان ما قرار دارد که در انتظار خریدار است.

پیمان پاک افزود: حدود یک ونیم میلیون تن ذرت در بنادر کشور در لنگرگاه یا تخلیه شده یا در حال ترخیص است یا منتظر تخلیه است و حدود یک و نیم میلیون تن هم در مسیر کشور در آب‌های ایران یا در مسیر است.

قائم مقام وزیر صمت با بیان اینکه تولیدکنندگان ما بنوعی در جریان این تامین هستند و با خیال راحت در حال تولید هستند، گفت: در حوزه مرغ در حدود ۱۵۰میلیون قطعه جوجه ریزی در ماه داریم همچنین در حوزه تولید شیر و گوشت هم مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: در حوزه ت جو تقریبا فصل برداشت جوی داخلی آغاز شده و حدود ۳۰۰ هزار تن جو در بازار عرضه شده ک در انتظار بازار خریدار است همچنین در حوزه کنجد و سویا هم ۴۰۰هزار تن سویا در سامانه بازار عرضه شده است منتظر خریدار است و بیش از ۱میلیون تن در در داخل کشور و بنادر قرار دارد.

وی ادامه داد: تا پایان شهریور ماه کلیه نهاده‌های تولید ما در حوزه پروتئین و شیر تامین شده است در حوزه روغن، برنج و شکر ذخایر مناسبی وجود دارد و ما در حال حاضر ۹۰ هزار تن شکر عرضه شده در بازارگاه داریم که متقاضی ندارد.

پیمان پاک گفت: ۲۰۰ هزار تن شکر توسط بخش خصوصی خریداری شده که در مرحله تخلیه و ترخیص قرار دارد و الحمدالله تا فصل برداشت چغندر هیچ مشکلی در زمینه شکر نداریم و در زمینه روغن هم ذخایر تکمیل شده هم بخش خصوصی در حال تامین روغن است.

او بیان کرد: در حوزه تامین مرغ برنامه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته وبیش از یک ونیم ماه است و پشتیبانی مدام در حال انجام است ومرغ مورد نیاز کشور از داخل تامین شده است.

پیمان پاک گفت: امسال برنامه ای برای واردات مرغ نداریم و برنامه ریزی شده کل ذخایر سازی کشور از داخل کشور صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در برخی از محصولات مانند روغن و دانه‌های روغنی که تامین داخلی به دلیل شرایط آب و هوایی با کمبود روبرو بوده است تامین کنندگان روغن و واردات کنندگان روغن و دانه‌های روغنی مکلفند به ازای وارداتی که دارند از محصول تولید داخلی خرید کنند.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha