۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۷
۴۵ هزار تن گندم از کشاورزان بوشهر خریداری شد| پرداخت ۶۲۵ میلیارد تومان به گندمکاران
باستین در گفت و گو با بازار:

۴۵ هزار تن گندم از کشاورزان بوشهر خریداری شد| پرداخت ۶۲۵ میلیارد تومان به گندمکاران

بوشهر- باستین معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه ۴۵ هزار تن گندم از کشاورزان بوشهر خریداری شده از پرداخت ۶۲۵ میلیارد تومان به گندمکاران بوشهری تاکنون خبر داد.

علی باستین در گفت وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: فصل برداشت گندم در استان بوشهر از نیمه فروردین آغاز شده و بخش عمده خرید گندم مازاد کشاورزان زحمتکش، تا پایان اردیبهشت انجام شده است.

وی افزود: امسال برای رفاه حال کشاورزان ۱۳ مرکز خرید از جمله مراکز ملکی اداره کل غله، کارخانه‌های آرد و انبارهای تعاونی روستایی مسئولیت خرید گندم مازاد کشاورزان را به عهده داشتند.

باستین خاطر نشان کرد: امسال تقریباً ۴۵ هزارتن گندم خریداری شده که ضمن قدردانی از زحمات گندمکاران، باید از تلاش همکاران محترم ادارات غله و خدمات بازرگانی، تعاون روستایی، جهاد کشاورزی، پخش فراورده های نفتی و پلیس راهور برای اجرای مطلوب برنامه‌ها در طول فصل برداشت و خرید گندم، تشکر کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه گندم ذخیره شده، یک سوم نیاز سالانه استان است ابراز داشت: پراکنش نامناسب بارندگی‌ها در سال زراعی جاری، موجب شد کل گندم دیم استان از بین برود، اما هماهنگی‌های لازم انجام شده و گندم مورد نیاز استان از محل واردات یا تولیدات سایر استان‌ها تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یادآور شد: بر اساس گزارش وزارت کشور، با واریز ۶۲۵ میلیارد تومان از ۷۸۰ میلیارد تومان هزینه گندم خریداری شده، معادل ۸۰ درصد هزینه‌ها به کشاورزان پرداخت شده و از این حیث در کشور بهترین عملکرد را داریم و پیگیر هستیم تا مابقی طلب گندمکاران نیز پرداخت شود.

وی در انتها ورود کشتی‌های حامل گندم و سایر نهاده‌های دامی وارداتی به بندر بوشهر را از برنامه‌های کوتاه مدت استان برای ذخیره‌سازی مایحتاج مردم در استان عنوان کرد.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha