۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
میزان صادرات هر استان بیانگر صادرات ناشی از تولید در آن استان نیست
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی:

میزان صادرات هر استان بیانگر صادرات ناشی از تولید در آن استان نیست

تبریز-معاون اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: باید به این نقطه توجه شود که میزان صادرات در واقع خروجی گمرکات استان است و این موضوع مشخص کننده میزان تولید ومیزان صادرات مشتق شده از تولیداستان نیست.

به گزارش بازار، محمد کلامی در نشست کارگاه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: هر صادراتی که از استان اتفاق می‌افتد خروجی از گمرکات است که در این زمینه تنها موضوعی قابل طرح، آن است که هر گمرکی که سختگیری زیادی داشته باشد، صادرکنندگان کالای خود را به جای دیگری خواهد برد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: انتظار ما از میزهای تجاری تسهیلگری امر تجارت و روابط تجار کشور ها است.

کلامی افزود: باید هیاتی در طرفهای تجاری برای تسهیل تجارت و گسترش روابط مشخص شود و نیز به تجار جوان استان آموزش های لازم برای ورود به بازارهای کشورهای منطقه ارائه گردیده و پیگیری برگزاری نمایشگاه های مشترک از سوی میزهای تجاری اتاق بازرگانی تبریز صورت پذیرد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از عملکرد میزهای تجاری در خصوص کمک به افزایش صادرات استان گفت: نگاه کنونی به میزهای تجاری کشورها نگاه حداقلی است بنابراین برای بهبود عملکرد باید هر میز یک هیات مدیره مشخص داشته و برنامه ها توسعه صادرات تدوین گردیده تا تسهیل‌گری مورد نیاز انجام پذیرد.

وی اظهار کرد: میزهای تجاری باید برنامه محور باشند و به مبادله هیات تجاری بین کشور اقدام کنند تا زمینه های حضور استان در کشورها مختلف فراهم گردد. زیرا اعزام هیات تجاری استان به کشور های مختلف مانند روسیه سبب بهبود در مراودات تجاری بینابین گردیده است .

کد خبر: ۲۹۰٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha