۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
امضای ۴۰ میلیون دلار تفاهم نامه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی | افزایش صادرات به ۱۰۰ میلیون دلار
مدیرعامل ایران ترانسفو در گفتگو با بازار

امضای ۴۰ میلیون دلار تفاهم نامه در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی | افزایش صادرات به ۱۰۰ میلیون دلار

مدیر عامل ایران ترانسفو از امضای ۴۰ میلیون دلار قرارداد در بخش های مختلف در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی گفت: اتکا به تولید داخلی باعث صرفه جویی ۴۰ میلیون دلاری در این حوزه شده است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: ایران ترانسفو تیر امسال پنجاه و هشتمین سال تاسیس خود را جشن خواهد گرفت. مجموعه ای که بزرگترین و اصلی ترین تولید کننده ترانس های فوق توزیع و قدرتی است، بعد از صنعت نیروگاهی، شبکه توزیع و انتقال حالا چند سالی است که دانش لازم برای ورود به سایر صنایع را هم پیدا کرده است. این همان نکته ای است که مهدی صادقی مدیرعامل ایران ترانسفو در گفتگو با بازار به آن اشاره کرده و می گوید: ترانس های مورد نیاز بخش صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی و پالایشی هم اکنون در این واحد طراحی، نمونه سازی، تولید، نصب و راه اندازی و تجاری سازی می شود.

او ارزش تفاه نامه های منعقد شده با در صنعت نفت و گاز پتروشیمی را بالغ بر ۴۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: این رقم قابل ملاحظه ای است. چرا که اگر این رقم امضا نمی شد مجبور بودیم که این تجهیزات را از خارج از کشور وارد کنیم. به نظر می رسد که مجموعه دانش بنیان گروه صنعتی ترانسفو توانسته خود اتکایی و باور ملی را تبلور ببخشد و هم توانسته نیازهای بخش صنعت را تامین کند.

به گفته او، در حال حاضر ۸۵ درصد نیاز بازار در گروه صنعتی ترانسفو در حال تامین است. ضمن اینکه این شرکت به همراه ۱۵ شرکت تابعه توانسته اند که زنجیره تامین و ارزش را در این حوزه تشکیل دهند. به عبارت دیگر فروش و خدمات فروش هر دو در این واحد تولیدی انجام می شود. شرایط به گونه ای است که می توان ادعا کرد که بالغ بر ۵۰ درصد تولیدات از نظر ارزشی در داخل خود مجموعه داخلی سازی شده است.

رشد ۴۰ درصدی فروش در سال ۱۴۰۳

صادقی در بخش دیگری از سخنان خود هدف گذاری شرکت اصلی برای فروش را ۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: به صورت تلفیقی قرار است که فروش شرکت به همراه شرکت های زیر مجموعه هایش به ۲۰ هزار میلیارد تومان برسد. لازم به یادآوری است که فروش شرکت نسبت به سال گذشته رشد ۴۰ درصدی را خواهد داشت.

مدیرعامل ایران ترانسفو اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه های تولیدی در دو شیفت کاری مشغول به تولید و کار هستند. اما چنانچه سفارش گذاری جدید اخذ شود می توانیم تعداد شیفت های کاری خود را افزایش دهیم. نه تنها آمادگی این را داریم که کل نیاز کشور را در این گروه تامین کنیم، بلکه توانایی تامین نیاز ترانس های توزیع، فوق توزیع و قدرت کشورهای منطقه را هم داریم.

این مقام مسئول ادامه داد: مجموع سفارش گذاری های انجام شده تا پایان امسال حدود ۱۷ هزار مگا ولت آمپر است. در سال های گذشته این عدد بین ۱۴ الی ۱۵ هزار MVA (مگا ولت آمپر) بوده است. با توجه به تجهیز منابع و به کار گیری از ظرفیت موجود این عدد محقق خواهد شد.

صادرات ایران ترانسفو در سال گذشته را حدود ۷۰ میلیون دلار بود. البته هدف گذاری کردیم که این رقم را امسال به ۱۰۰ میلیون دلار برسانیم

او همچنین مقدار صادرات این واحد را در سال گذشته را حدود ۷۰ میلیون دلار اعلام کرد و افزود: هدف گذاری کردیم که این رقم را امسال به ۱۰۰ میلیون دلار برسانیم.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: طراحی و تولید بزرگترین ترانسفورماتور سه فاز شبکه برق کشور با ظرفیت ۵۰۰ مگاولت آمپر در گروه صنعتی ایران ترانسفو در حالی با تکیه بر دانش و تخصص بومی شده مهندسان ایرانی انجام شده است که این ترانسفورماتور غول پیکر تاکنون در کشور تولید نشده بود.

به گفته او، این ابرترانسفورماتور ۳۴۰ تُنی مزیت‌هایی از قبیل صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز برای قرارگیری ترانسفورماتورها در پست برق به میزان حدود ۶۰ درصد، کاهش حدود ۷۰ درصدی تلفات بی‌باری نسبت به حالت سه ترانسفورماتور تک فاز، کاهش هزینه‌های احداث پُست و تسهیل فرآیند بهره‌برداری و مانیتورینگ را دارد.

صادقی همچنین محدودیت های موجود در بودجه عمومی کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: طی سال های گذشته بدهی وزارت نیرو به فعالین صنعت برق به شدت افزایش یافت. البته همکاری با مجموعه های بالاسری همچنان ادامه دارد. مناقصات هم برگزار می شود. مسئولین در وزارت نیرو در تلاش برای کاهش رقم بدهی های خود به فعالین صنعت برق و شارژ قراردادهای جدید هستند.

کد خبر: ۲۹۰٬۱۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha