۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۳
اکوسیستم فناوری در گلستان کامل نیست| ضرورت حضور شتاب دهنده ها و cvc ها
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

اکوسیستم فناوری در گلستان کامل نیست| ضرورت حضور شتاب دهنده ها و cvc ها

گرگان- رضایی، رئیس امور مجامع و صندوق های سرمایه گذاری گفت: اخیرا گلستان در زمینه کارخانه های نوآوری و مراکز رشد مشترک توسعه خوبی داشته اما نیازمند حضور سایر بخش های این اکوسیستم در استان هستیم.

محمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: رویدادهای سرمایه گذاری با هدف شناسایی نوآوران در این حوزه و سرمایه گذاری مستقیم برای شرکت ها و طرح ها برگزار می شود.

رئیس امور مجامع و صندوق های سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: تیم های شرکت کننده دراین قبیل رویدادها محصولات، پیشرفت ها، مجوزها و کارهایی را که انجام داده اند ارائه و سرمایه گذاران سوالات حود را مطرح می کنند که پس از ارزیابی وارد مرحله «ارزیابی موشکافانه» شده و در نهایت به سرمایه گذاری ختم می شود.

وی بیان کرد: در سطح استان ها ایده های ناب و کشف نشده وجود دارد و این فرصت خوبی است که سرمایه گذاران وارد استان ها شوند و این ایده ها را پیدا کنند.

رضایی تاکید کرد: دانشگاه ها و مراکز رشد و پارک های علم و فناوری می توانند بر این بخش تاثیر گذار باشند، البته حضور مجموعه هایی مانند سرمایه گذاران نیک اندیش، شتاب دهنده ها، صندوق های پژوهشی فناوری cvc(سرمایه گذاری خطر پذیر شرکتی) هم می توانند در این حوزه کمک کننده باشند تا این موضوع بهتر و حرفه ایی تر پیش برود.

وی اظهار کرد: افرادی که صاحب ایده هستند نیاز به پرورش آن دارند و باید فرهنگ سرمایه پذیر بودن را داشته باشند البته برگزاری رویدادهایی در این زمینه در بهم رسانی و افزایش فرهنگ عمومی سرمایه گذاری و سرمایه پذیری کمک می کند.

بین سرمایه گذار و سرمایه گذار خطر پذیر تفاوت زیادی وجود دارد

رضایی بیان کرد: استان گلستان سرمایه داران بسیاری دارد اما بین سرمایه دار و سرمایه گذار تفاوت زیادی وجود دارد، ضمن اینکه تعریف سرمایه گذار و سرمایه گذار خطر پذیر نیز متفاوت است.

وی با اشاره به فواید رواج این فرهنگ در استان گلستان بیان کرد: توجه به این موضوع از مهاجرت ساکنان روستاها به شهرها، شهرها به مراکز استانی و از مرکز استان به کلان شهرها جلوگیری و همچنین ارزش آفرینی کرده و منابع درآمدی برای استان ایجاد می کند.

رئیس امور مجامع و صندوق های سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: نسل جوان به امید، انگیزه و شناخت این فضاها و عملی شدن ایده هایی که در ذهن دارد نیازمند است تا بتواند با افراد سرمایه گذار همکاری کرده و این ایده ها را به مرحله عمل برساند.

وی تاکید کرد: در سال های گذشته استان گلستان در زمینه کارخانه های نوآوری و مراکز رشد مشترک توسعه خوبی داشته است اما نیاز است تا سایر بخش های این اکوسیستم نیز در استان حضور داشته باشند و امیدواریم در آینده شاهد حضور مجموعه هایی مانند شتاب دهنده ها و cvc ها باشیم تا این اکوسیستم کامل شود.

کد خبر: ۲۹۰٬۰۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha