۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۵
۵۹۸ مورد بازدید از ساختمان‌های شهرهای زنجان انجام شد
رئیس اداره نظارت اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان:

۵۹۸ مورد بازدید از ساختمان‌های شهرهای زنجان انجام شد

زنجان- رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی زنجان گفت: طی سال گذشته ۵۹۸ مورد بازدید از ساختمان‌های شهرهای استان انجام شده است.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان، احسان ذبیحیان از انجام ۵۹۸ مورد بازدید از ساختمان‌های در حال احداث در زنجان خبر داد و گفت: بازدید های صورت گرفته از ساختمان‌های در حال ساخت از جمله پروژه های طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ توسط بازرسان نظارت عالیه این اداره انجام شده است.

وی ابراز کرد: اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان، بر عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای آن نظارت عالیه دارد.

رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: نظارت عالیه بر نحوه رعایت مقررات ملی ساختمان از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان است و بازدیدهای دوره‌ای و موردی توسط بازرسان این اداره جهت پایش این موضوع انجام می‌شود.

ذبیحیان،با بیان اینکه این بازدیدها به صورت سرزده و در زمان احداث ساختمان انجام می‌شود،اظهار کرد: در این بازدیدها که توسط بازرسین انجام می‌گیرد، پروانه ساختمان، صلاحیت ناظرین و کیفیت کار هم بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت نقش مجریان ساختمان در رعایت ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در زمان احداث، از مهم‌ترین برنامه های امسال نظارت عالیه، کنترل خدمات مجریان ساختمانی است.

رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی زنجان افزود: مجریان ساختمان، نماینده فنی مالکان و کارفرمایان هستند و صلاحیت اجرای ساختمان را از وزارت راه و شهرسازی اخذ کرده اند و طبق قانون اجرای ساختمان تنها باید توسط اشخاص ذیصلاح انجام شود.

کد خبر: ۲۹۰٬۰۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha