۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۹
۱۱ هزار و ۷۰۰ تن چای خشک تولید شد
مدیراجرایی سندیکای چای:

۱۱ هزار و ۷۰۰ تن چای خشک تولید شد

مدیراجرایی سندیکای چای گفت: بنابر آمار از مجموع برگ سبز چای خریداری شده، ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن چای خشک استحصال شده است.

به گزارش بازار، صادق حسنی، گفت: بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۵۲ هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ناشی از شرایط اقلیمی ۳ درصد کاهش داشته است.

به گفته او، بنابر آمار ۸۰ درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و ۲۰ درصد درجه ۲ است.

حسنی درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات افزود: تاکنون ۲۶۳ میلیارد تومان معادل ۲۹ درصد کل مطالبات و ۳۹ درصد مطالبات سهم کارخانه پرداخت شده و تاکنون دولت ریالی از بدهی خود را پرداخت نکرده است.

مدیر اجرایی سندیکای چای از آغاز برداشت چین دوم برگ سبز چای از هفته آینده خبر داد و گفت: هم اکنون کارخانجات مشغول فرآوری و بسته بندی هستند و از هفته آینده با آغاز برداشت چین دوم، خرید برگ سبز بتدریج آغاز می شود.

او حداکثر مصرف سالانه چای را ۷۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار از مجموع برگ سبز خریداری شده ۱۱ هزار و ۷۰۰ تن چای خشک تولید شده است و پیش بینی می شود که امسال به ۲۸ تا ۳۲ هزارتن برسد که براین اساس ۲۸ تا ۳۰ درصد چای مورد نیاز در داخل تامین می شود.

حسنی سطح زیرکشت باغات چای را ۲۰ هزارهکتار اعلام کرد و گفت: بخشی از باغات چای در سنوات اخیر رها شده است که در صورت بازگشت به چرخه تولید، در تامین چای مورد نیاز به خوداتکایی می رسیم.

کد خبر: ۲۸۹٬۹۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha