۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۶
زنگ خطر کنترل آفت مگس مدیترانه ای در مهریز به صدا در آمد
رئیس اداره تولیدات گیاهی مهریز:

زنگ خطر کنترل آفت مگس مدیترانه ای در مهریز به صدا در آمد

یزد- رئیس اداره تولیدات گیاهی مهریز گفت: با مشاهده آفت مگس مدیترانه ای در مهریز از تله‌ها بازدید و روند ظهور آفت مگس میوه مدیترانه‌ای مورد پایش و رصد قرار گرفت.

به گزارش بازار، احمد باقری‌پناه در حاشیه بازدید از تله‌های نصب شده در باغات مهریز اعلام کرد: پس از مشاهده آفت مگس مدیترانه ای در مهریز از تله‌ها بازدید و روند ظهور آفت مگس میوه مدیترانه‌ای مورد پایش و رصد قرار گرفت.

وی تاکید کرد: لازم به ذکر است اولین شکار حشرات کامل در این بازدیدها مربوط به تله‌های نصب شده در منطقه مهرپادین حوزه شهر مهریز بود که در تاریخ ۱۰ خرداد ماه جاری اولین شکار حشره، ثبت شد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای کنترل و کاهش خسارت آفت مذکور رعایت بهداشت باغات امری ضروری است در این راستا باید از باقی گذاشتن میوه‌های رسیده بر روی درختان اجتناب و نسبت به چیدن به موقع آنها اقدام نمود. همچنین میوه‌هایی مانند خرمالو و شلیل که فرآیند رسیدن آنها بعد از برداشت ادامه پیدا می‌کند باید زودتر برداشت شوند.

وی گفت: همچنین میوه‌های آلوده و ریخته شده پای درختان نیز جمع آوری و در عمق حداقل ۵۰ سانتی متری خاک دفن و یا در یک سطل حاوی آب و مقدار کمی روغن یا گازوییل غوطه ور شود.

کد خبر: ۲۸۹٬۹۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha