۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
آغاز همکاری ایران و روسیه جهت تولید محصولات با پیچیدگی اقتصادی بالا

آغاز همکاری ایران و روسیه جهت تولید محصولات با پیچیدگی اقتصادی بالا

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صعتی ایران در دیدار با رئیس مرکز نوآوری و فناوری استانداری مسکو، برای تولید محصولات با پیچیدگی اقتصادی بالا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش بازار، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صعتی ایران در دیدار با رئیس مرکز نوآوری و فناوری استانداری مسکو، برای تولید محصولات با پیچیدگی اقتصادی بالا تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

در این تفاهم‌نامه مقرر شد دو پارک علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و اسلاوا مسکو استقرار شرکت‌ها و واحدهای فناور دو طرف را در هر پارک تسهیل و تورهای فناوری مشترک برگزار کنند. همچنین ایجاد هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری اولین‌کنفرانس نقش پارک‌ها در تولید محصولات با پیچیدگی اقتصادی بالا در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بررسی و توافق شد.

شاخص پیچیدگی اقتصادی، سنجش ویژگی‌های محصولات تولیدی سیستم‌های اقتصادی در سطح کشورها است. این شاخص معیاری برای تبیین دانش انباشته شده در محصولات ساخت یک کشور است که نتیجه آن در ترکیب صنعتی کشورها قابل مشاهده است. برای محاسبه این شاخص ترکیبی از معیارهای تنوع و فراگیری محصولات جهت اندازه‌گیری پیچیدگی نسبی صادرات کشورها استفاده می‌شود.

کد خبر: ۲۸۹٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha