۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۰
تسهیلگری هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم برای جهش تولید در جزیره
معاون منطقه آزاد قشم خبر داد؛

تسهیلگری هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم برای جهش تولید در جزیره

قشم - معاون اقتصادی منطقه آزاد قشم گفت: با تصویب هیات مدیره، عوارض مواد اولیه و قطعات منفصله واحدهای تولیدی منطقه و دستگاه های خط تولید و قطعات مصرفی در خط تولید، به شرط نو بودن صفر است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، محمدمنصور عظیم زاده اردبیلی در تشریح این خبر بیان داشت: با تصویب هیات مدیره سازمان منطقه آزاد، عوارض مواد اولیه و قطعات منفصله واحدهای تولیدی منطقه و دستگاه های خط تولید و قطعات مصرفی در خط تولید، به شرط نو بودن برای واحدهای تولیدی منطقه با ارائه مجوز ورود مدیریت صنایع سازمان صفر است.

عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به منظور تسهیل و رونق تولید در سال جاری با تصویب هیات مدیره، ماشین آلات مورد نیاز برای تولید و پرورش ماهی و میگو و سایر آبزیان با تأیید مدیر شیلات و کشاورزی براساس بند ۱-۸ عوارض واردات کالا اصلاحی ۲۶/۱۲/۱۳۷۴ از عوارض معاف هستند.

وی ادامه داد: مضافاً اینکه عوارض گمرکی قطعات CKD و SKD واحدهای تولیدی منطقه مشمول سه درصد ارزش سیف می باشد.

عظیم زاده اردبیلی اضافه کرد: ورود قطعات و ماشین آلات و لوازم و تجهیزات ایجاد پالایشگاه و خط تولید میعانات گازی و نفتی و پتروشیمی، شرکت های تولیدی مرتبط نیز یک درصد ارزش سیف عوارض تعیین شده است.

بنابراین گزارش جزیره قشم با وسعتی حدود یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع در جنوب ایران واقع شده و به دلیل برخورداری در میدان های نفتی و گازی متعدد، توانمندی بالا در حوزه شیلاتی و پرورش آبزیان، حمل و نقل و تجارت دریایی، دسترسی به بازار گسترده سرزمین اصلی، کشورهای حوزه خلیج فارس و خاورمیانه در کنار دسترسی به آب های بین المللی به یکی از نقاط جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل شده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۸۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha