۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۰
اختصاص اعتبار ۸ هزار میلیاردی برای راه اندازی تعاونی ها
مدیرعامل بانک توسعه تعاون اعلام کرد

اختصاص اعتبار ۸ هزار میلیاردی برای راه اندازی تعاونی ها

مدیرعامل بانک توسعه تعاون گفت:خط اعتباری ویژه‌ای به مبلغ ۸هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی تعاونی‌های غیر فعال دانش‌بنیان و نیمه تمام و تعاونی‌های مسکن کارگری در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار، تشکیل شرکت ها و تعاونی‌های دانش بنیان از جمله راهکارهای موثر در اشتغال کارجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی و حمایت از ایده‌های عملی نخبگان است که بسیاری از کارشناسان بازار کار بر این موضوع اذعان دارند و بیان می کنند با توجه به آمار بالای فارغ التحصیلان بیکار، تشکیل شرکت های دانش بنیان در قالب بنگاه های تعاونی می تواند نقش موثری در درآمدزایی و ایجاد اشتغال پایدار برای فارغ التحصیلان خلاق و صاحب ایده داشته باشد.

محمد شیخ حسینی،مدیرعامل بانک توسعه تعاون درآخرین اظهارات خود ازخط ویژه اعتباری هشت هزار میلیارد تومانی برای راه اندازی تعاونی ها خبر داد و گفت: در سال جاری هدف گذاری حدود ۷۰هزار میلیارد تومان تسهیلات برای سال جاری را در دستور کار داریم ، تا کنون بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان آن پرداخت شده است. همچنین خط اعتباری ویژه‌ای به مبلغ ۸هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی تعاونی‌های غیر فعال دانش‌بنیان و نیمه تمام و تعاونی‌های مسکن کارگری در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: تسهیلات بانک توسعه تعاون به شرکت‌های کوچک و متوسط پرداخت می‌شود که عمدتاً در بخش تعاونی است و ۷۰ درصد تسهیلات به تعاونی‌ها پرداخت می‌شود.

وی افزود: یکی از روش تأمین مالی در بانک توسعه تعاون برای بنگاه‌های کوچک و متوسط از طریق تأمین مالی خرد جمعی است و کسب و کارهایی که توجیه مالی و اقتصادی دارند، از این طریق توسط بانک و با کمک بازار سرمایه، تأمین مالی می‌شوند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون در مورد اینکه میانگین هزینه ایجاد هر شغل در بخش تعاون چقدر است، بیان داشت: به طور میانگین هر شغل در بخش تعاون با سرمایه‌گذاری حدود ۵۰۰ میلیون تومان انجام می‌شود که هم بنگاه‌های خرد و هم متوسط را در بر می‌گیرد، در حالی که این سرانه در بخش خصوصی بیش از یک میلیارد تومان است.

کد خبر: ۲۸۹٬۷۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha