۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
آسفالت ۳۱۷ کیلومتر راه روستایی در کردستان|شاخص بهره مندی از راه روستایی آسفالته ۷۴ درصد شد
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان:

آسفالت ۳۱۷ کیلومتر راه روستایی در کردستان|شاخص بهره مندی از راه روستایی آسفالته ۷۴ درصد شد

سنندج – حسنی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان از آسفالت ۳۱۷ کیلومتر راه روستایی طی دو سال اخیر در این استان خبر داد.

فرزاد حسنی در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای ارتقاء شاخص بهره مندی از راه روستایی آسفالته در استان کردستان، اظهار کرد: طی سالهای ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در مجموع ۳۱۷ کیلومتر راه روستایی آسفالت و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی با اشاره به برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای ارتقاء وضعیت راه روستایی آسفالته در استان کردستان، بیان کرد: متاسفانه شاخص بهره مندی از راه روستایی آسفالت در استان کردستان پایین تر از میانگین کشوری است و در این راستا برنامه های مختلفی برای جبران این کمبود در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان ادامه داد: در راستای جبران این وضعیت، مقرر شده است که امسال ۱۴۰ کیلومتر دیگر از راه های روستایی استان کردستان آسفالت شده و مورد بهره برداری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاخص بهره مندی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از راه آسفالته در استان را ۷۴ درصد می باشد، گفت: میانگین کشوری این شاخص در حال حاضر به ۸۵ درصد رسیده است.

حسنی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به نگهداری از راه های روستایی آسفالت شده در استان کردستان، بیان کرد: تمرکز ویژه ما ابتدا بر روی ساخت راه روستایی است ضمن اینکه سالانه برنامه‌ های مشخصی برای روکش و ترمیم راه‌ های آسفالت شده در دستور کار می ‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای حفظ و نگهداری از راه های روستایی در استان کردستان طی سال جاری، افزود: در همین راستا سالانه کار ترمیم و نگهداری ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر راه روستایی نیز انجام می ‌شود.

بر أساس اعلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان، در حال حاضر استان کردستان ۶ هزار و ۱۸۳ کیلومتر راه روستایی دارد که تاکنون ۳ هزار و ۴۵۷ کیلومتر آن آسفالت شده است.

آسفالت راه های روستایی در استان کردستان به دلیل شرایط خاص جغرافیای یکی از انتظارات جدی مردم ساکن در روستاهای این استان است و توجه به این مهم باعث می شود تا میزان مهاجرت از روستاها کاهش پیدا کرده و در کنار این مهم مسئله رشد تولید در روستاهای کردستان اجرایی شود.

کد خبر: ۲۸۹٬۷۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha