۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
افزایش ۵ درصدی مصرف آب در زنجان
مدیرعامل آبفای زنجان خبر داد؛

افزایش ۵ درصدی مصرف آب در زنجان

زنجان- مدیرعامل آب و فاضلاب زنجان گفت: با ورود توده هوای گرم طی روزهای اخیر میزان مصرف آب در شهر زنجان بیش از پنج درصد در هر شبانه روز افزایش یافته است.

به گزارش بازار و به نقل از شرکت آب و فاضلاب زنجان، علی محمد نادرخانی، با بیان اینکه مشترکین زنجانی با مدیریت مصرف و صرفه جویی به استمرار خدمات و پایداری شبکه توزیع آب کمک کنند، گفت: نیاز آبی شهر زنجان ۱۲۵ میلیون لیتر در شبانه روز است که این میزان از طریق سد تهم و ۶۰ حلقه چاه فعال تأمین می‌شود.

وی بیان کرد: برای دومین سال متوالی به دلیل کاهش آورد رودخانه سد تهم میزان برداشت از این منبع تأمین آب سطحی محدود و بیشتر از منابع آب زیرزمینی برداشت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب زنجان با اشاره به اینکه میانگین کشوری سرانه مصرف برای هر فرد ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است گفت: این میزان در شهر زنجان نزدیک به دو برابر و معادل ۲۵۰ لیتر در شبانه روز است.

نادرخانی افزود: میزان پر شدگی سد تهم در حال حاضر ۲۴ درصد است که ۱۰ درصد از این میزان نیز به عنوان کدورت قابل استفاده نیست.

وی خاطرنشان کرد: میزان مصرف سالانه آب آشامیدنی در شهر زنجان ۴۳ میلیون متر مکعب است که تنها با مدیریت مصرف و صرفه جویی می‌توان به استمرار خدمات تأمین آب در زنجان کمک کرد.

کد خبر: ۲۸۹٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha