۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۸
بهترین نواحی مناسب سرمایه گذاری در بازار های طلا
تحلیل تکنیکال بازار های طلا

بهترین نواحی مناسب سرمایه گذاری در بازار های طلا

با توجه به فراکتال های قیمت، کشش بازار، شرایط اقتصادی و سطح انتظارات سرمایه گذاران بنظر میرسد که بازار های طلا به نواحی کم ریسک و مناسب خرید نزدیک میشوند.

هادی بهرامی؛ بازار: طلا از دیرباز به دلیل ریسک گریزی به‌ عنوان یک دارایی ارزشمند مورد تقاضای مردم بوده است که در این میان بعضی از افراد جهت حفظ ارزش سرمایه خود، تمایل به خرید فیزیکی طلا و عده دیگری از طریق قرارداد های آتی و فیوچرز مشغول معامله شاخص طلا هستند. ما معمولا برای حفظ ارزش، امنیت و ریسک سرمایه خود در بازار های سکه، شمش و طلای فیزیکی و صندوق های طلای بورسی سرمایه گذاری میکنیم که پیشنهاد میشود اگر وقت یا دانش کافی برای انجام معاملات اهرمی طلا ندارید، سرمایه گذاری بلند مدت داشته باشید و از رشد قیمت آن کسب سود کنید. در ادامه به تحلیل تکنیکال اونس جهانی طلا، تمام سکه و طلای ۱۸ عیار زینتی خواهیم پرداخت تا با آگاهی بیشتری اقدام به خرید و فروش و همچنین سرمایه گذاری کنید.


اونس جهانی طلا
قیمت اونس جهانی طلا طی ۱.۵ سال اخیر ۵۰ درصد، یکسال اخیر ۲۶ درصد، ۶ ماه اخیر ۲۴ درصد و طی یک ماه اخیر ۶.۵ درصد توانست بازدهی را به ثبت برساند که در نوع خود رقم بسیار خوبی محسوب میشود. قیمت اونس طلا در محدوده ۲۴۴۷ دلار با واکنش منفی مواجه شد و کمی اصلاح کرده است که بنظر می آید در بازه میان مدت یک اصلاح حداقل ۱۰ درصدی را شاهد باشیم. قیمت در بلند مدت رشد زیادی را تجربه کرده است و شاخص اوسیلاتور rsi نیز در محدوده اشباع خرید، زیر سقف کانال موازی داینامیک و در اثر واگرایی منفی شروع به ریزش کرده است و همین موارد به دیدگاه اصلاحی ما قوت میبخشد که در نهایت حمایت کوتاه مدت ۲۲۳۰ دلار در دسترس خواهد بود و اگر حفظ نشود، کف اثبات شده ۲۰۷۰ دلار را میتوان ایستگاه نزولی قیمت و محدوده مناسب خرید در نظر گرفت. در حال حاضر شاخص rsi حمایت معتبر داینامیک ماژور خود را از دست داده است و بنظر می آید با توجه به ضعف روند صعودی، کاهش تنش ها و رشد بیش از حد اشباع شده، قیمت یک اصلاح داشته باشد و مجددا فرصت خرید ایجاد کند. ما سقف ۲۵۸۵ دلار را برای اونس جهانی طلا در سال ۱۴۰۳ حداقل در نظر داریم که قیمت بعید است بخواهد از آن عبور کند؛ زیرا نوسانات اونس طبق بررسی رفتار های تاریخی بیش از این میتواند ریسک خرید را بیشتر کند و البته به دور از ذهن است.

بهترین نواحی مناسب سرمایه گذاری در بازار های طلا

قیمت اونس طلا در محدوده ۲۴۴۷ دلار با واکنش منفی مواجه شد و کمی اصلاح کرده است که بنظر می آید در بازه میان مدت یک اصلاح حداقل ۱۰ درصدی را شاهد باشیم. در نهایت حمایت کوتاه مدت ۲۲۳۰ دلار در دسترس خواهد بود و اگر حفظ نشود، کف اثبات شده ۲۰۷۰ دلار را میتوان ایستگاه نزولی قیمت و محدوده مناسب خرید در نظر گرفت.


تمام سکه امامی
قیمت تمام سکه طرح جدید و یا همان امامی طی یکسال اخیر توانست با افزایش ۷۱ درصدی از کف ۲۷ میلیون تومان به سقف تاریخی ۴۶ میلیون تومان برسد که پس ازواکنش منفی به این سطح لمس شده با اصلاح ۱۱ درصدی مواجه شده است. قیمت در یکسال اخیر و قبل از شروع رشدی که تجربه کرد، به مدت ۸ ماه با ریز نوسانات درون یک کانال تریدینگ رنج و فاز انباشت قرار گرفت که در حال حاضر هم پیش بینی میشود بر روی حمایت معتبر ۳۹ میلیون تومان همین اتفاق بیفتد. اگر بخواهیم از دید تئوری به چارت تکنیکال سکه نگاه کنیم، ریزش میتواند تا ۳۵ میلیون تومان ادامه دار باشد و در آن محدوده تقاضا افزایش یابد؛ اما با توجه به کشش بازار، شرایط اقتصادی، نرخ تورم و سطح انتظارات سرمایه گذاران ما کف واقعی تمام سکه را در میان مدت و بلند مدت ۳۹ میلیون تومان در نظر میگیریم و خرید های بیشتری خواهیم داشت و اگر نهایتا تا ۳۵ میلیون تومان هم ریزش داشته باشد مجددا خرید خود را با اهداف ۴۶ و ۶۰ میلیون تومان برای سال ۱۴۰۳ تکمیل خواهیم کرد!

بهترین نواحی مناسب سرمایه گذاری در بازار های طلا

پیش بینی میشود قیمت بر روی حمایت معتبر 39 میلیون تومان یک کانال تریدینگ رنج با ریز نوسانات و انباشت تشکیل دهد که با حفظ آن میتواند تا اهداف 46 و 60 میلیون تومان رشد داشته باشد. اگر بخواهیم از دید تئوری به چارت تکنیکال سکه نگاه کنیم، ریزش میتواند تا ۳۵ میلیون تومان ادامه دار باشد و در آن محدوده تقاضا افزایش یابد؛ اما با توجه به کشش بازار، شرایط اقتصادی، نرخ تورم و سطح انتظارات سرمایه گذاران ما کف واقعی تمام سکه را در میان مدت و بلند مدت ۳۹ میلیون تومان در نظر میگیریم و خرید های بیشتری خواهیم داشت.


طلای ۱۸ عیار
قیمت طلای ۱۸ عیار زینتی طی یکسال اخیر توانست با افزایش ۷۷ درصدی از کف ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به سقف تاریخی ۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان رسیده است که پس از واکنش منفی به این سطح لمس شده با اصلاح ۱۳ درصدی مواجه شد و در حال حاضر در محدوده ۳ میلیون و ۳۷۴ هزار تومان قرار دارد. حمایت معتبر قیمت ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان میباشد که میتوان ناحیه خرید بیشتر در نظر گرفت و پله دوم تکمیل خرید ها را نیز در محدوده ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مد نظر قرار دارد و اهداف ۳.۹ و ۴.۵ میلیون تومان را برای قیمت در میان مدت متصور بود.

بهترین نواحی مناسب سرمایه گذاری در بازار های طلا

حمایت معتبر قیمت طلای 18 عیار ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان میباشد که میتوان ناحیه خرید بیشتر در نظر گرفت و پله دوم تکمیل خرید ها را نیز در محدوده ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان مد نظر قرار دارد و اهداف ۳.۹ و ۴.۵ میلیون تومان را برای قیمت در میان مدت متصور بود.


سخن پایانی
اگر قصد ورود به این بازار را دارید بین دو گزینه طلا و سکه، سکه گزینه بهتری جهت سرمایه گذاری میباشد و بین سکه فیزیگی و گواهی سپرده نیز، گواهی به دلیل سهولت معاملات و هزینه معاملاتی کمتر و نقد شوندگی بالاتر بیشتر پیشنهاد می شود. واحدهای صندوق ها هزینه انبارداری، ارزیابی و ... مربوط به گواهی سپرده را نیز ندارد و از این جنبه جذاب تر به نظر می رسد؛ البته در هنگام خرید هریک از این انواع دارایی باید میزان حباب نسبت به ارزش ذاتی و نیز نوسانات تاریخی و برآورد های آتی را در نظر بگیرید.

کد خبر: ۲۸۹٬۶۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha