۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰
گردشگری خلاق در قاب رسانه

گردشگری خلاق در قاب رسانه

گفتگو با مهندس محمد مرادی

یکی از اصلی ترین دغدغه های گردشگری سالم مقصد مناسب است. در سالی که به جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده، نقش متخصصان و البته مجموعه های کارآفرین بسیار مهم است.

یکی از اصلی ترین دغدغه های گردشگری سالم مقصد مناسب است. در سالی که به جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده، نقش متخصصان و البته مجموعه های کارآفرین بسیار مهم است. گردشگری فعال در کشورمان این روزها شانه به شانه کشورهای صاحب سبک این رشته حرکت می کند. درباره ی برخی دغدغه های خانواده محور یکی از مستندهای گردشگری رسانه ی ملی در شبکه اول سیما را دنبال کرده و پرسش هایی از یک کارآفرین داشتیم.

مهندس محمد مرادی که نزدیک به دو دهه در زمینه مقاصد گردشگری فعالیت مناسبی داشته و در مجموعه ی شرکت توسعه هتل سازی دریا فعالیت های مدونی را انجام داده است پیرامون دغدغه مقصد گردشگری و سفر برای مردم گفت:" آنچه برای اکثر مردم است مقصد گردشگری مناسب، سالم و اقتصادی است که باید با در نظر گرفتن نیازهای آنها در زمینه های مختلف تلاش کرد و هم نگاه علمی و هم نگاه تخصصی داشت تا فعالیت ها به بهترین شکل خود را نشان دهد."

مهندس مرادی اصلی ترین دغدغه مردم در کنار کیفیت شکل گردشگری و سفرها را وضعیت اقتصادی دانست و گفت:" در سراسر کشور مردم هزینه اقامت برایشان بسیار مهم است. ما با دوستان متخصص خود طرح هایی را به اجرا درآورده ایم تا بتوانیم این دغدغه را حل کنیم. همگام با اغلب کشورهای توسعه یافته در زمینه گردشگری طرح مزیت و کارت های بدون تورم برای اقامت را در نظر گرفتیم. این طرح ها با پشتوانه ی پژوهش های تخصصی به مردم کمک می کند تا دغدغه ی مردم تا حد زیادی کم شود."

رئیس هیئت مدیره ی توسعه هتل سازی دریا در ادامه ی سخنان خود کارآفرینی و استفاده از تخصص جوانان هوشمند و با ظرفیت را یکی از مهم ترین سرفصل های فعالیت خلاق گردشگری دانست و گفت :"کشور ما معدن جوانان متعهد و کاربلد است. باید راه را درست ترسیم کنیم. مجموعه ای که در نزدیک به دو دهه ده برابر کارمند جوان در تمام رده ها استخدام می کند و برای آنها آموزش های ضمن خدمت تدارک می بیند بدون شک بهره آن را نیز می برد و نگاه علمی او باعث شکوفایی استعدادها می شود. در کنار کشف و شکوفایی استعدادها بدون شک حضور در نمایشگاه های بین المللی نیز بسیار مهم است."

مهندس مرادی در کنار نگاه علمی اهمیت آینده پژوهی در فعالیت های مقاصد گردشگری را اینگونه تفسیر کرد:" ترسیم آینده با در نظر گرفتن شاخص سرزندگی بسیار مهم است. در اختیار گذاشتن امکانات مناسب خلاق ماننده کارت های مشترکان که از تورم تاثیر نمی پذیرند شیوه ای مناسب، بومی و خلاقانه است. باید بدانیم که مردم چه می خواهند و مقصد گردشگری را طبق الگو و سبک زندگی آنها ترسیم و پیاده کنیم. دانستن دغدغه های مردم در برگزاری همایش های تخصصی و توضیحی است که این روزها رسالت مجموعه ما است و اکثر بدنه ی این خدمات توسط جوانان ارائه می گردد."

کد خبر: ۲۸۹٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha