۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۲
عقب نشینی مجدد وزارت صمت از محدودیت ثبت سفارش بازرگانی

عقب نشینی مجدد وزارت صمت از محدودیت ثبت سفارش بازرگانی

وزار صمت بعد از مطرح شدن ابهامات متعدد در خصوص ابلاغیه محدودیت ثبت سفارش واحدهای بازرگانی برای دومین بار آن را اصلاح کرد.

به گزارش بازار، بعد از ابلاغیه اول سامانه جامع تجارت در خصوص ممنوعیت موقت ثبت سفارش توسط واحدهای بازرگانی در وزارت صمت، به فاصله مدت کوتاهی این ابلاغیه حذف و اصلاح گردید. بر این اساس در گام اول برای واحدهای بازرگانی صرفا مجوز ثبت سفارش برای ۷۵۰ قلم کالا لحاظ گردید که همان مصوبه نیز با چالشهای زیادی همراه شد.

در اطلاعیه هفته گذشته سامانه جامع تجارت مجوز ثبت سفارش واحدهای بازرگانی برای کالاهایی از جمله ماساژور، وافل و.... صادر شده بود که نقدهای جدی در پی داشت.

حالا در اطلاعیه جدید سامانه جامع تجارت لیست اولیه ۷۵۰ قلم کالای مجاز ثبت سفارش توسط واحدهای بازرگانی به بیش از ۳۷۰۰ قلم کالا افزایش یافت.

در اطلاعیه سامانه جامع تجارت قید شده که پیرو تصمیم وزارت صمت، فهرست تعرفه‌های مجاز جهت اخذ ثبت سفارش جدید برای واحدهای بازرگانی مرتبط با این وزارتخانه به روزرسانی شده است. بر این اساس تعداد ردیف تعرفه های مجاز ثبت سفارش واحدهای بازرگانی به ۳۷۷۴ ردیف افزایش یافت.

گفتنی است، سید احسان خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت در پاسخ به سوال تسنیم درباره علت توقف ثبت سفارش واردات کالا شرکت‌های بازرگانی از سوی وزارت صمت، اظهار داشت: یک اقدام نادرستی از سوی دستگاه مربوطه انجام شده بود که به سرعت از سوی خود وزارت صمت اصلاح شد و رویه قبلی در دستورکار نیست.

لازم به ذکر است، سال گذشته مجموعا حدود ۴۴ میلیارد دلار کالا با مجوز وزارت صمت وارد کشور شده که این رقم بیش از سهمیه اولیه تعیین شده برای این وزارت خانه بوده است.

کد خبر: ۲۸۹٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha