۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
۱۸۸ پروژه مخابراتی در استان کردستان افتتاح شد
مدیرمخابرات منطقه کردستان:

۱۸۸ پروژه مخابراتی در استان کردستان افتتاح شد

سنندج – مدیرمخابرات منطقه کردستان از افتتاح ۱۸۸ پروژه مخابراتی با هدف ارتقاء زیرساخت های ارتباطی در استان کردستان خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه ها شاخص های ارتباطی استان بهبود پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت با اشاره به پیشران بودن پروژه فیبرنوری به عنوان یکی از پروژه های دارای اولویت شرکت مخابرات ایران در منطقه، عنوان کرد: در چهار ماه اخیر با سرمایه گذاری های انجام شده، ۱۸۸ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۱۷۱میلیارد تومان آماده افتتاح شدند.

وی با اشاره به اعتبار هزینه شده در راستای اجرایی کردن این پروژه ها در استان کردستان، عنوان کرد: ۱۸۸ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۱۷۱ میلیارد و ۹۸۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

آزاد حکمت اظهار داشت: در بخش ارتباطات سیار ۳۶ پروژه شامل نصب و راه اندازی سایت جدید موبایل، ارتقا تکنولوژی چند سایت تلفن همراه اول به ۴G و۵G با صرف ۱۵۲ میلیارد تومان سرمایه گذاری اجرا شده است.

وی گفت: در حوزه سیستم های مخابراتی با اعتبار هشت میلیارد و ۳۳۲ میلیون و۸۰۰ هزارتومان ۹۳ پروژه مخابراتی از جمله ایجاد و تغییر سیستم سوییچ و نصب کافوی نوری، نصب و راه اندازی تجهیزات CWDM، ایجاد مرکز جدید ارائه VDSL و توسعه ADSL عملیاتی شده است.

آزاد حکمت گفت: در بخش سیستم های انتقال نیز با سرمایه گذاری هفت میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، ۵۵ پروژه با نصب تجهیزات لازم، به منظور ارتقا و افزایش پهنای باند اینترنت و توسعه زیرساخت های انتقال از طریق VOICE و DATA در استان محقق شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به اهمیت اجرا و تحقق پروژه فیبرنوری به عنوان یکی از پروژه های دارای اولویت شرکت مخابرات ایران و همسو با آن در منطقه اشاره کرد و افزود: در چهار ماه اخیر با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون تومان با حرکت در مسیر اجرای این پروژه و ارزیابی های انجام شده عملکرد مطلوبی داشته ایم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: در حوزه تغذیه و نیرو نیز با اجرای سه پروژه به ارزش سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در مراکز اصلی باتری پرظرفیت نصب و راه اندازی شده است.

وی به نقش مخابرات و زیرساخت های ارتباطی به عنوان موتور محرکه صنایع مختلف و توسعه همه جانبه کشور اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا با بهره گیری از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود تمام توان و تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

کد خبر: ۲۸۹٬۶۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha