۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته شد

با انجام ۱۰۳ هزار مگاوات فعالیت تعمیراتی، رکورد جدیدی در زمینه تعمیر و آماده‌سازی این واحدها برای تولید برق پایدار در پیک تابستان به ثبت رسید.

به گزارش بازار، ساناز جعفرزاده در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز شبکه توسط نیروگاه‌های حرارتی تامین می‌شود، افزود: با توجه به اینکه بخش اعظم تامین برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو آمادگی کامل این واحدها برای تولید برق پایدار در فصول گرم سال از اهمیت بسیار مضاعفی برخوردار است.

وی یادآور شد: در همین راستا از ابتدای مهر ماه سال گذشته بالغ بر ۱۰۳ هزار مگاوات برنامه تعمیرات پیشگیرانه به منظور افزایش آمادگی نیروگاه‌ها برای تولید حداکثری در پیک مصرف برق تابستان امسال در دستور کار قرار گرفت که با اتمام فعالیت‌های پیش‌بینی شده در این بخش، نیروگاه‌های کشور با حداکثر آمادگی به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان خواهند رفت.

جعفرزاده تاکید کرد: با توجه به برنامه‌های تعمیراتی انجام شده، اجرای پروژه‌های ارتقای توان و رفع محدودیت واحدهای موجود و همچنین به مدار آمدن واحدهای جدید نیروگاهی، قابلیت تولید فعلی نیروگاه‌های حرارتی در پیک روز بالغ بر ۴۷ هزار مگاوات و در پیک شب نیز بالغ بر ۴۸ هزار مگاوات خواهد بود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی حداکثر قابلیت تولید نیروگاه‌های حرارتی در پیک مصرف تابستان را بالغ بر ۵۱ هزار مگاوات برشمرد و افزود: تلاش‌های صورت گرفته در این عرصه موجب شده است تا میزان تولید برق نیروگاه‌های حرارتی کشور در زمستان سال گذشته بالغ بر ۶ درصد و در بهار امسال نیز سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: در تلاشیم ضریب آمادگی نیروگاه‌های حرارتی کشور در پیک تابستان امسال بالاتر از میانگین جهانی و بیش از ۹۸ درصد باشد تا برق پایدار و مطمئنی را برای مشترکان سراسر کشور فراهم کنیم.

کد خبر: ۲۸۹٬۶۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha