۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴
خط قرمز شهید رئیسی، تحت فشار قرار گرفتن معیشت عامه مردم بود
وزیر اقتصاد:

خط قرمز شهید رئیسی، تحت فشار قرار گرفتن معیشت عامه مردم بود

وزیر امور اقتصادی و دارایی تأکید کرد: برای آقای رئیسی صداقت بسیار مهم و همیشه مراقب بود تا کار نمایشی صورت نگیرد.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی در مراسم یادبود شهادت ایت الله رئیسی و همراهانش در محل دانشکده علوم اقتصادی دانشگاه علاه طباطبایی، یکی از ویژگی های مهم شخصیتی رئیس جمهور فقید کشورمان را توجه ویژه وی به دیدگاه ها و ارزیابی متخصصان بویژه منتقدین دولت عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۰ و شروع بکار دولت سیزدهم، در موضوع نرخ حامل های انرژی، به تأکید آقای رئیس جمهور، بیش از شش، هفت مرتبه با تمام گروه هایی که پیشنهاد و برنامه هایی در این ارتباط داشتند، جلساتی چند ساعته برگزار کردیم و شخص ایشان برای جلسات وقت می گذاشت و حتی در مواردی از برخی اساتید دانشگاه بطور انفرادی دعوت صورت گرفت و نظرات آنها بطور کامل و رو در رو دریافت شد.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: آقای رئیسی در جلسات دولت به صراحت می گفت، برای اینکه صرفا نظرات یک وزارتخانه دولتی در موضوعات مهم، به او تحمیل نشود، باید از دیگرانی که نظرات متفاوتی دارند نیز دعوت کرد تا من بعنوان مجری و تصمیم گیر، محصور به یک دیدگاه صرف نباشم.

خاندوزی گفت: در ادامه، وقتی از مجموع نظرات، به یک جمع بندی برای اجرای یک سیاست خاص می رسیدیم، اگر آن سیاست دارای عوارضی بر معیشت مردم بود، همواره به تأکید ایشان، ابتدا طرح را به صورت پایلوت در یک یا دو استان شروع می کردیم تا پیش از همگانی شدن، نقاط قوت و ضعف آن در یک مقیاس کوچک سنجیده شود.

وی افزود: به عنوان مثال در مقوله حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، وزارت اقتصاد اعلام کرد که در همه اقلام نمی شود این ارز را حذف کرد از جمله در مورد نان که قوت غالب مردم را تشکیل می دهد. آقای رئیسی نیز گفتند بروید پیشنهاد خود را بیاورید و بعد هم که طرح وزارت اقتصاد در این ارتباط مورد توافق قرار گرفت، ایشان دستور داد، ابتدا در دو استان به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته شود و در ادامه، با مشاهده موفقیت آن، بتدریج در همه استان های کشور به مورد اجرا درآمد.

وزیر اقتصاد عنوان کرد: این برای ما خیلی حائز اهمیت بود که نفر اول اجرایی کشور، اینقدر برای شنیدن نظرات کارشناسی ولو این که انتقادی باشد، گوش شنوا دارد.

خاندوزی افزود: هر جا مباحث انتقادی توسط افراد یا گروه ها مطرح می‌شد، آقای رئیسی می گفت بروید حرف هایشان را بشنوید و اگر سیاستی نیاز به اصلاح دارد، بر مبنای نظرات آنان اصلاح نمایید و این هیچ ارتباطی به گرایش سیاسی منتقدان نیز نداشت.

وی بیان داشت: در مواردی که رئیس جمهور فقید، به بنده ماموریت مشاوره با منتقدان و صاحبنظران را میداد، حتما از من گزارش کار می خواست و در مواردی حتی برای منتقدانی که زبان تندی داشتند، خود ایشان مستقیما در جلسه، حضور میافت و تأکید داشت که حتما وزرای مربوط به موضوع مورد بحث نیز در جلسه حضور داشته باشند.

خاندوزی ادامه داد: در روز های اخیر هم که یکی از رسانه ها، تعدادی از صاحبنظران را معرفی کرده بود که چرا از ظرفیت های فکری آنها استفاده نمی شود، آیت الله رئیسی با بنده تماس گرفت که این افراد را دعوت کنید و خودم می خواهم با آنها صحبت کنم که متأسفانه سانحه سقوط هلیکوپتر پیش آمد و فرصتی برای این کار باقی نماند.

کد خبر: ۲۸۹٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha