۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۷
سهام خودرو برای رشد باید سقف ۲۹۵ تومان را رد کند!
تحلیل تکنیکال سهام خودرو

سهام خودرو برای رشد باید سقف ۲۹۵ تومان را رد کند!

سهام ایران خودرو به عنوان لیدر بازار بورس برای رشد تا اهداف بالاتر باید سقف مهم ۲۹۵ تومان را رد کند و بر روی آن تثبیت بدهد.

هادی بهرامی؛ بازار: صنعت خودروسازی شامل گستره ‌ای از سازمان‌ ها و شرکت ‌هایی است که در زمینه طراحی، توسعه، تولید و فروش لوازم نقلیه موتوری فعالیت میکنند. تولید خودرویی با کیفیت و ارزان، در رفاه مردم و همچنین اقتصاد کشور نقش مهمی ایفا میکند؛ پس در نتیجه، تحرکات صنعت خودرو سازی حائز اهمیت میباشد و در ادامه به گزارش و تحلیل تکنیکال سهام شرکت ایران خودرو در بازه کوتاه مدت میپردازیم.

قیمت سهام خودرو طی ۳ ماه اخیر توانست با افزایش ۴۴ درصدی از محدوده ۲۴۰ تومان به سقف ۳۵۰ تومان برسد که در آن جا با واکنش منفی رو برو شد و با اصلاح ۱۹ درصدی در محدوده ۲۸۲ تومان قرار دارد. قبل از این رشد هم یک روند صعودی در آبان ماه ۱۴۰۲ شکل گرفت که منجر به بازدهی ۳۴ درصدی شد و اصلاح پس از آن، ۲۱ درصد بود که ۲ درصد بیشتر از اصلاح اخیر بوده است. شاخص اوسیلاتور rsi نیز همزمان با واکنش منفی قیمت به سقف ۳۵۰ تومان در سقف استاتیک ماژور خود یک مقاومت زنجیره ای ۳ پیوتی تشکیل داده بود و به افت قیمت قوت بخشید.


قیمت سهم در حال حاضر به کف کانال موازی خود بر روی حمایت داینامیکی میان مدت واکنش مثبت داده و کمی افزایش یافته است؛ اما این افزایش بدرد نمیخورد و در مقابل انتظارات سهامداران باید افزایش حداقل ۱۰۰ درصدی طی ۶ ماه داشته باشد! مقاومت ۲۹۵ تومان یک سطح متشکل از سقف داینامیک و استاتیک میباشد که در صورت عبور از آن، اهداف ۳۵۰ تومان و ۵۰۰ تومان در دسترس خواهند بود. در مقابل، حمایت معتبر ۲۵۵ تومان نباید از دست برود، وگرنه ریزش بیشتری را تا حداقل ۲۲۰ تومان شاهد خواهیم بود که اوسیلاتور rsi نیز در حال نزدیک شدن به مقاومت بلند مدت ۸۰ است و باید دید با برخورد آن به مقاومت، قیمت چه واکنشی نشان خواهد داد.

سهام خودرو برای رشد باید سقف ۲۹۵ تومان را رد کند!

کد خبر: ۲۸۹٬۵۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha